Vanaf nu hebben ontwikkelaars de mogelijkheid om games nog scherper te maken door aanpassingen in de ontwikkelkit voor de Series X|S. Wat zijn die aanpassingen precies?

AMD liet weten dat in de laatste Xbox Series X|S Game Development Kit (3 keer woordwaarde) ondersteuning voor FidelityFX te vinden is. Met deze effecten kunnen game ontwikkelaars Contrast Adaptive Sharpening (CAS), Variable Shading en AMD’s ray-traced shadow Denoiser aan hun games toevoegen.

AMD FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening (CAS) verscherpt een beeld en maakt dat het te schalen is. Het algoritme past de hoeveelheid verscherping per pixel aan om een gelijkmatig scherpteniveau over het beeld te bereiken. Gebieden van het invoerbeeld die al scherp zijn, worden minder verscherpt, terwijl gebieden zonder detail meer worden verscherpt. Dit zorgt voor een hogere algehele natuurlijke visuele scherpte met minder artefacten.

voor en na het gebruik van FidelityFX

De Series X en S hebben de AMD RDNA 2 architecture in de AMD Radeon RX 6000 Series grafische kaart zitten. FidelityFX is al op sommige pc’s te vinden en nu komt het dus ook naar de Xbox toe.

Dit nieuws maakt dat het nog makkelijker wordt om cross-platform games te maken waarbij ontwikkelaars toegang hebben tot een aantal AMD FidelityFX effects met specifieke optimalisaties voor Windows en Xbox. Game ontwikkelaars kunnen nu met AMD FidelityFX, platform specifieke optimalisaties toepassen in de Series X|S GDK.

Wanneer we hier iets van gaan merken, dat hangt van de ontwikkelaars af. Zij moeten dit in hun games gaan toepassen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties