More

    Review: A Memoir Blue

    XBNL REVIEW

    Plus
    + Grafisch weer een pareltje van Annapurna Interactive
    + Als je van verhalende games houdt, dan zit je goed

    Redelijk
    +/- Kort verhaal (ongeveer 1 uur) en dan ben je klaar. Weinig replay-value
    +/- Is dit wel een game? Ik had niet het gevoel dat ik een game zat te spelen

    Min
    - Achievements zijn glitchy om vrij te spelen

    Annapurna Interactive heeft een nieuwe game uitgebracht. Met A Memoir Blue kunnen zij weer een sterk verhaalgedreven game aan hun portfolio toevoegen. Of deze bijzonder korte game ook de moeite van het spelen waard is dat lees je in de review van community member Eddie.

    Zodra ik het verzoek om deze game te reviewen zie, valt iets op: de publisher is Annapurna Interactive! Deze is de laatste tijd sterk bezig met verhalende games die je bij de strot kunnen grijpen. A Memoir Blue is in diezelfde stijl opgezet.

    In deze “game” worden we de droomwereld van een medaillewinnares bij het zwemmen ingetrokken. Het is dus niet vreemd dat het grootste deel van de game zich onderwater afspeelt, of tenminste het gevoel geeft dat water de hoofdrol speelt. Het echte verhaal gaat over de relatie die de zwemster met haar moeder heeft. Verder uitweiden over het verhaal zou wat mij betreft een doodzonde zijn. Dat moet je zelf ervaren.

    Deze game is ook een beetje moeilijk onder de categorie “games” te scharen. Het voelt aan als een soort van interactieve film. Het dichtst komt deze game nog bij een Visual Novel waar je wat point-and-click activiteiten in kunt/moet doen. Je kunt in deze game ook niet doodgaan, er zit dus op geen enkele manier druk op. Je kunt ten volle van het verhaal genieten.

    Graphics en Controls

    Annapurna Interactive staat er steeds meer om bekend dat ze de graphics goed verzorgen. Dat is met A Memoir Blue ook weer gelukt. De graphics zien er piekfijn verzorgd uit. Alles draait ook als een zonnetje. Er zijn geen vertragingen, geen pop-up en geen glitches (op grafisch gebied in ieder geval).

    De game maakt gebruik van point-and-click mechanics. Je klikt wat aan en je voert een minimale actie uit om het verhaal verder te laten ontwikkelen. De acties die je moet uitvoeren, hangen meestal samen met klikken op de A-knop.

    Glitches en Achievements

    Zoals eerder genoemd zijn er geen glitches op het gebied van graphics. Helaas is dat niet het geval op het gebied van achievements. Bij de nodige achievements kun je de pech hebben dat deze niet unlocken, ondanks dat je de juiste actie(s) hebt uitgevoerd. Nadat je het verhaal één keer hebt uitgespeeld, kun je gelukkig van Chapter-select gebruik maken. Je hoeft dus niet de gehele game opnieuw te spelen om alles vrij te spelen. Om alles te unlocken moet je verder komen in het verhaal en wat specifieke acties uitvoeren. Om het een en ander nog enigszins spannend te houden zal ik hier niet op ingaan, buiten dat er 15 achievements zijn die netjes zijn verdeeld over de hoofdstukken.

    Conclusie

    Wat kan ik aan zinnigs zeggen? A Memoir Blue moet je echt voor het verhaal spelen. Qua gameplay is er niet veel te doen. Het is meer een interactieve film. Dit moet wel jouw specifieke smaak zijn, anders ga je jezelf met deze titel snel vervelen.     

    Recent articles

    Abonneer
    Abonneren op
    0 Reacties
    Inline Feedbacks
    Bekijk alle reacties
    <b>Plus</b></br> + Grafisch weer een pareltje van Annapurna Interactive <br> + Als je van verhalende games houdt, dan zit je goed <br> </br> <b>Redelijk</b></br> +/- Kort verhaal (ongeveer 1 uur) en dan ben je klaar. Weinig replay-value <br> +/- Is dit wel een game? Ik had niet het gevoel dat ik een game zat te spelen <br> </br> <b>Min</b></br> - Achievements zijn glitchy om vrij te spelen <br> Review: A Memoir Blue
    0
    Ik zou graag je gedachten horen, geef een reactiex