We Happy Few was voor mij de meest veelbelovende indiegame van dit jaar. De setting, stijl en het verhaal spraken mij onwijs aan. Inmiddels is de preview van de game al een tijdje te spelen en is de eerste grote update nu te downloaden.
A Clockwork Update
De eerste grote update van We Happy Few is inmiddels te downloaden. A Clockwork Update wordt hij genoemd. Ik zal in dit artikel uitleggen wat de update precies inhoudt!
Laten we beginnen met de plek waar je de game begint, tot op heden was dit in een soort kamer midden in een riool, hoe je daar kwam was voor mij niet helemaal duidelijk. Buiten dat waren er wel meer gaten in het verhaal waar ik mee zat nadat de intro was geëindigd. In de update begin je de game ergens anders, deze locatie dicht het gat in het verhaal en geeft een stuk meer duidelijkheid. Waar je precies start houd ik lekker geheim :-).
Oost west, volgende quest
Naast bovengenoemde verandering hebben alle huisjes in de game een visuele verbetering gekregen. Door deze verbetering heeft de game een veel levendigere look gekregen, waardoor je je dus beter in de game waant!
Ook het queeste systeem is op de schop gegaan en heeft een nieuw jasje gekregen. Als je de preview hebt gespeeld weet je dat het volgen van quests niet echt bepaald duidelijk was. Je kon niet duidelijk zien hoe ver je van je missie verwijderd was en waar deze zich nou precies bevond. Dit is nu veranderd, waardoor de game en het volgen van missies een stuk duidelijker en makkelijker is geworden. Hou er rekening mee dat dit nieuwe systeem pas geactiveerd wordt als je een nieuw spel start, dit is wegens compatibiliteitsproblemen met het oude systeem.
Naast deze veranderingen zijn er natuurlijk ook wat kleinere ‘patches’ aangebracht. Deze zorgen voor algehele verbeteringen en een betere spelervaring. Check voor een gedetailleerdere blik op de update even de video hieronder!