De VIP demo van Anthem begon niet best. Wat was er toch allemaal aan de hand bij Bioware?

De grote baas van Bioware’s live services, Chad Robertson, heeft via hun blog een update gegeven. Daarin weerspreekt hij het gerucht dat men te weinig server capaciteit had ingezet. Gisteren schreef hij dit:

Gisteren was rommelig. De eerste dag van ons VIP demo weekend ging niet zoals we dat hadden gepland en ik wil hetgeen er mis ging met jullie delen. We hebben de hele game en platform een paar maanden getest maar hebben toen een aantal dingen gemist. Het echte werk laat vaak onverwachte problemen zien.

Voordat ik de details met jullie deel en wat we nu nog steeds tegenkomen, ik wil een opmerking die we hebben gezien tegenspreken, namelijk dat we te weinig servercapaciteit hadden ingepland. Om stabiliteit te garanderen hebben we gekozen om onze server gelijk te stellen aan het speler aantal en dit mee te laten groeien. Over het geheel hadden we genoeg capaciteit klaargezet om een groei aan spelers aan te kunnen en dat blijven we doen. Dat gezegd hebbende is het voor ons belangrijk dat alle onderdelen van de game op een goede manieren werken om aan de verwachtingen van de spelers te voldoen. En dat gebeurde niet in de eerste uren.

De blog vertelt dat er drie hoofdproblemen waren: platform verbindingen, toewijzingen en oneindige laadtijden. Dit liet zich bij het intern testen niet zien en men is nog bezig het hoe en waarom hiervan te onderzoeken. Men blijft constant fixes maken. Over de toewijzingen, dit bleek een probleem te geven toen een bug een bepaalde groep spelers blokkeerde. Dit moet nu opgelost zijn.

De oneindige laadtijden ontstonden als spelers vanuit Fort Tarsis naar een expeditie toe gingen. Dit was tijdens het interne testen ook aanwezig maar men dacht dit opgelost te hebben. Toen de game live ging werd het geconfronteerd met andere netwerken en ISP’s die het gedrag van het systeem beïnvloedden.

Ook het probleem met rubber-banding moet worden aangepakt en men is daar druk mee bezig. Hopelijk is het meeste met de open demo opgelost.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties