De VIP demo van Anthem begon niet best. Wat was er toch allemaal aan de hand bij Bioware?
De grote baas van Bioware’s live services, Chad Robertson, heeft via hun blog een update gegeven. Daarin weerspreekt hij het gerucht dat men te weinig server capaciteit had ingezet. Gisteren schreef hij dit:
Gisteren was rommelig. De eerste dag van ons VIP demo weekend ging niet zoals we dat hadden gepland en ik wil hetgeen er mis ging met jullie delen. We hebben de hele game en platform een paar maanden getest maar hebben toen een aantal dingen gemist. Het echte werk laat vaak onverwachte problemen zien.
De blog vertelt dat er drie hoofdproblemen waren: platform verbindingen, toewijzingen en oneindige laadtijden. Dit liet zich bij het intern testen niet zien en men is nog bezig het hoe en waarom hiervan te onderzoeken. Men blijft constant fixes maken. Over de toewijzingen, dit bleek een probleem te geven toen een bug een bepaalde groep spelers blokkeerde. Dit moet nu opgelost zijn.
De oneindige laadtijden ontstonden als spelers vanuit Fort Tarsis naar een expeditie toe gingen. Dit was tijdens het interne testen ook aanwezig maar men dacht dit opgelost te hebben. Toen de game live ging werd het geconfronteerd met andere netwerken en ISP’s die het gedrag van het systeem beïnvloedden.
Ook het probleem met rubber-banding moet worden aangepakt en men is daar druk mee bezig. Hopelijk is het meeste met de open demo opgelost.