Dit liet Discovery gaming baas J.B. Perrette in een recent Morgan Stanley-speaker evenement weten. Daar besprak hij de strategie van Warner Bros in de toekomst, waarbij hij het overstappen van AAA-gaming naar het meer focussen op live-service, free-to-play en mobiele games noemde.

Perrette liet weten dat AAA games nogal ‘vluchtig’ zijn, zelfs met een titel als de bestseller van 2023 Hogwarts Legacy die 24 miljoen keer over de toonbank ging. Hij wees hierbij op de tegenvallende verkopen van Suicide Squad: Kill the Justice League.

“De manier om deze vluchtigheid tegen te gaan is door de focus op de kern franchises te zetten en tenminste enkele van deze titels op mobiele en free-to-play omgevingen te lanceren evenalsnte investeren in live-service games waar spelers constant geld in pompen.”

Hij geeft aan dat hij liever een spel rond bijvoorbeeld Hogwarts Legacy uit gaat brengen die gebruik maakt van een live-service waar mensen in bezig kunnen zijn en kunnen spelen op een doorgaande basis

Perrette verklaarde dat Mortal Kombat, Game of Thrones, Harry Potter en DC de grootste merken zijn en hij geeft aan dat ze 11 verschillende interne game-ontwikkelingsstudio’s hebben. Hij zei dat het bedrijf een “strategisch investeringsplan” heeft om toekomstige games succesvoller te maken.

Hij verwacht dat gaming in de toekomst een “betekenisvolle groei” zal brengen voor het bedrijf.

Je moet je wel afvragen of hij één punt niet compleet over het hoofd ziet, namelijk de kwaliteit van een game. Als je Suicide Squad: Kill the Justice League noemt als tegenvaller, dan ligt dat toch vooral aan de kwaliteit. Hoe dan ook, we gaan waarschijnlijk dus minder AAA-games van Warner Bros zien in de toekomst.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties