Warner Bros. Games gooit roet in het eten voor veel gamers: de Wonder Woman-game is geannuleerd en drie studio’s, waaronder Monolith Productions, sluiten hun deuren. Dit nieuws heeft flinke gevolgen, ook voor Xbox-gamers.

Het bericht kwam naar buiten via Bloomberg en werd later bevestigd door Warner Bros. zelf. De uitgever zegt dat deze moeilijke beslissingen onderdeel zijn van een strategische verandering. Ze willen zich voortaan richten op hun belangrijkste franchises zoals DC, Harry Potter, Mortal Kombat en Game of Thrones. Helaas betekent dit het einde voor Monolith Productions, Player First Games en Warner Bros. Games San Diego. Daarmee verdwijnt ook de ontwikkeling van de Wonder Woman-game, een project waar veel fans naar uitkeken.

Het einde van een legendarische studio

Voor Monolith Productions is dit een wrang afscheid. De studio, opgericht in 1994, heeft een rijke geschiedenis met titels als Middle-Earth: Shadow of Mordor en Shadow of War. Vooral het innovatieve Nemesis-systeem uit deze games zette hen op de kaart. Dat systeem, dat vijanden dynamisch liet reageren op je acties, werd zelfs gepatenteerd. Het annuleren van de Wonder Woman-game betekent dat we nooit zullen weten hoe Monolith dit unieke systeem zou hebben geïntegreerd in een DC-universum.

Wat betekent dit voor Xbox-gamers?

Voor Xbox-gamers is dit een flinke domper. Monolith’s titels waren populair op het platform en de Wonder Woman-game had een mooie aanvulling kunnen zijn op de groeiende lijst van superheldengames. Bovendien is het sluiten van deze studio’s een teken dat de concurrentie in de industrie moordend is. Met minder ontwikkelaars en projecten in het verschiet, zullen Xbox-fans langer moeten wachten op nieuwe, hoogwaardige games.

Wat vind jij van deze zet van Warner Bros.? Is het een logisch gevolg van een competitieve markt, of hadden ze meer risico moeten nemen om deze studio’s te behouden? Deel je mening hieronder!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties