Deze week leek de maker van No Man’s Sky iets te willen doorschemeren over een mogelijke Xbox versie. Vandaag meer informatie over die Xbox versie.

Een programmeur heeft flink lopen graven in de broncode van No Man’s Sky voor de pc en kwam daar interessante dingen tegen. Nee, geen nieuwe Elder Scrolls en ook geen nucleaire schema’s van Cubaanse atoombommen, maar wel informatie over een mogelijke Xbox versie.

Physics-licentie voor Xbox

Hello Games gebruikt Havok voor de physics in de game en de licentie daarvoor is ook voor de AOMBDcH[1]Xbox One. Normaal gesproken lopen de kosten van de Havok licentie op in de tienduizenden dollars, dus er moet echt een aanleiding zijn om ook de Xbox te licenseren.

Hello Games is trouwens zelf eigenaar van het spel en brengt het ook zelf uit op de pc en PS4, Sony was slechts een marketingspartner. De vraag is niet óf de game naar de Xbox komt, maar meer: wanneer komt de game naar de Xbox?

Astronauten en gescripte demo’s

Wat ook tijdens het uitpluizen naar voren kwam was broncode uit 2008. Of dit nu een vroege versie van No Man’s Sky was, of dat deze broncode ook in vorige games van Hello Games werd gebruikt is niet duidelijk. Ook is er een astronout-character te vinden, met textures en models, waarschijnlijk was het de bedoeling geweest om de game in 3rd person te spelen.

HI4wHh4[1]

Wat wel opvalt zijn alle demo-scripts die achter zijn gebleven in de officiële release. Voor de demo van de E3 van 2015 zien we dat het geheel wat minder dynamisch was dan men deed overkomen want er is behoorlijk wat gescript. Ook is er geen spoor van multiplayer content te vinden dus daar hoeven we voorlopig niet op te rekenen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties