Tweede uitbreiding Alan Wake 2 komt 22 oktober

We zijn alweer aan de tweede DLC van Alan Wake 2 toe. Vanavond zagen we beelden van The Lake House.

Over een kleine week, 22 oktober, komt deze tweede uitbreiding uit. Je speelt als FBC-agent Estevez en verkent het Lake House, een onderzoeksstation in het Cauldron Lake. Het is een echte survival-horrorervaring, maar het opent ook gloednieuwe deuren naar het bredere Remedy Connected Universe – waardoor we met veel vragen achterblijven.

Als je het hoofdspel hebt uitgespeeld, is het duidelijk dat de gebeurtenissen van Alan Wake 2 fundamenteel op zichzelf staan (“het is tenslotte geen lus, het is een spiraal”). Dat geeft Remedy de optie om in zijn uitbreidingen extra verhalen te bouwen.

The Lake House vertelt het verhaal van het bezoek van agent Estevez aan de Lake House-faciliteit, dat parallel loopt met het vroege deel van [Alan Wake 2 co-protagonist] Saga’s verhaal in Alan Wake 2. Tegen de tijd dat Saga en Estevez elkaar ontmoeten, is het verhaal van deze uitbreiding al gebeurd.

legt hoofdschrijver Clay Murphy uit.

Kijkend naar de trailer vanavond zien we dat The Lake House schakelt naar complete horror. Gedimde lichten, ongrijpbare vijanden en teveel schrikmomenten, dat is dus weer ouderwets griezelen. Het verschil hier is dat The Lake House niet alleen verbinding maakt met Alan Wake 2, maar met een heel ander Remedy-spel: Control. Kiran Estevez maakt een kleine verschijning in het hoofdspel, maar hier zullen we veel meer te weten komen over haar rol als agent voor het Federal Bureau of Control – en de verschillende soorten horror die dat met zich meebrengt.

Het einde van de trailer laat je daar nog meer van zien. Het toont met Dylan Faden (Control) dat er een directe link gemaakt is met deze eerdere game. Om dit terug te brengen naar de connectie met Alan Wake 2, komt Estevez naar The Lake House om met de FBC-onderzoekers binnen te praten over de Wake-zaak en de bredere gebeurtenissen van Cauldron Lake. Maar in plaats van antwoorden te vinden, krijgt ze meer vragen, als duidelijk wordt dat de faciliteit zelf een gruwelijke transformatie doormaakt. De verschrikkingen van Alan Wake-games komen altijd voort uit overlappingen – kruispunten van realiteit en kunst – en hier brengt een overlap beeldende kunst tot leven. Het meest opvallende is dat in de vorm van een nieuw type vijand: The Painted.

Als nieuw speelbaar personage heeft Estevez niet dezelfde vaardigheden die we gewend zijn van Saga en Alan, maar ze is wel uitgerust met de expertise en uitrusting die nodig zijn om met deze nieuwe bedreigingen om te gaan:

Net als sommige van de grotere missies in het hoofdspel van Alan Wake 2, is deze missie gestructureerd als een meer traditioneel survival-horrorspel. Er is een grote open structuur voor de speler om te verkennen, geheimen om te ontdekken en gevaarlijke vijanden om tegen te proberen te overleven. Het verhaal speelt uiteraard een grote rol in de uitbreiding – net als in het hoofdspel – dus het is zeker de moeite waard om de vele verhalende objecten verspreid over de omgeving te verkennen en te proberen te lokaliseren.

Game Director, Kyle Rowley

Als je Alan Wake 2 al hebt gespeeld, kun je vanuit het hoofdmenu direct naar de Lake House-content springen, maar het is zo gebouwd dat jet voor nieuwe spelers in het hoofdspel zit.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties