De Britse winkelketen Argos ziet het aantal verkochte One X-en stijgen. Wat valt in deze stijging het meeste op?
Argos is een van de grotere hardware en software ketens van de UK. Uit hun recente cijfers blijkt dat de verkoop van gaming-gerelateerde producten behoorlijk in de lift zit. Bij Argos denkt men dat dit te wijten is aan het ‘Fortnite effect’. Een hele nieuwe generatie gamers die consoles en gaming laptops koopt om het spel Fortnite van Epic Games te kunnen spelen.
Zo zijn er 9% meer Nintendo Switches verkocht. De verkoop van Playstation 4 steeg met 11%. De Xbox One X knalt er overheen met een stijging van maar liefst 22%. Ons bommetje klapt er met dubbele cijfers overheen. De consument kiest voor de echte 4K ervaring. Argos ziet dan ook een verband tussen de toename in het aantal verkochte Xbox One X consoles en het aantal verkochte 4K televisies.
Wat verder opvalt is de grote toename van het aantal verkochte gamingstoelen (+ 25%) en headsets (+ 65%). Zo’n gamingstoel koop je dan natuurlijk het liefst nog met je eigen initialen er op. Een mooie gepersonaliseerde controller van Xbox Labs in je favoriete kleur in je knuisten en klaar ben je.
Heb jij spullen in huis gehaald om je ervaring nog vetter te maken? Een fijne playseat, bijvoorbeeld?
De Xbox One X knalt er overheen met een stijging van maar liefst 22%
Als de sales van de xbox met 22 procent gestegen zijn betekend dat niet gelijk dat hij beter verkoopt dan de rest.
Bijvoorbeeld
Als de week ervoor 2 Xen zijn verkocht en 200 ps4/switches
Dat zie je goed Sjam. Het zijn cijfers die wel wat zeggen over de keuzes die de consument maakt. Een trend.