Het blijft een aanéénschakeling van fouten herstellen en opnieuw fouten maken, lijkt wel. Optimalisatie van het systeem gebeurt nog via patches, maar dat pakt niet altijd even lekker uit. Nu krijg je patch 1.07 met een grootte van 7.3gb en de vraag is of je dit überhaupt wel wilt installeren.
De patch biedt meer ruimte in je inventory en heeft een alternatief animatiesysteem om Geralt beter onder controle te krijgen. Meestal verbeteren patches ook zaken als de frame-rate, maar die lijkt nu juist erger te zijn.
20 is het nieuwe 30
De Xbox One versie van The Wircher 3 lijkt nu meer te lenen van de PS4 versie qua double-buffer v-sync, waardoor je standaard op 20fps zal zitten en er dus een grens aan zit. Waar je voorheen nog tussen de 20 en 30fps schommelde tijdens het reizen op je paard, zal dat nu 20fps blijven. In dorpen zelf en buiten het reizen om gaat alles wel op 30fps.
De Xbox One heeft ook nog steeds een lagere resolutie die wordt opgeschaald naar 1080p. Het schijnt dat het bewegen van Geralt wel echt verbeterd is. Maar zou je nou wel 1.07 installeren? Er zijn zeker wat bugs gefixed en wat statistieken van wapens gebalanceerd qua schade. Of dat genoeg is om je frame-rate in te leveren op je Xbox One, dat weten we niet. Zie hieronder de video van het frame-rate probleem.
Ik was toevallig voor en na de patch de laadtijden aan het testen met de internet/externe SSD. Sinds de patch zijn de laadtijden van The Witcher 3 in ieder geval verbeterd! Voor de rest van mijn resultaten i.c.m. de SSD:
http://www.insidegamer.nl/community/achtergrond/31043/een-externe-ssd-op-de-xbox-one
Hallo Gijs ik vind de laadtijden ook erg lang. Die test van jou verbeterd het een paar seconden. Dan blijven de laadtijden nog te lang haha. Maar The Witcher is het meer dan waard om te wachten.