In een heel boeiend, doch lang interview, geeft Ubisoft aan dat The Division hun nieuwe bestverkochte game is qua verkopen binnenĀ een etmaal. Het hele interview gaat om de visie van Ubisoft als ontwikkelbedrijf, maar ook wat elke grote franchise voor hen betekent.Ā 

Geen enkele franchise van Ubisoft is zoveel verkocht binnen 24 uur als The Division, zo laat de uitgever weten. Ze geven daar geen verkoopcijfers bij, maar desalniettemin is het indrukwekkend, gezien andere franchises als Assassin’s Creed en Far Cry ook niet de minste zijn. Voor Ubisoft is The Division een soort hoogtepunt waar singleplayer en multiplayer naadloos in elkaar overvloeien. Als speler van dit spel kan ik je zeggen dat ze het inderdaad heel erg goed gedaan hebben.

XBNL Division Agents
Rob, Jeff en ik (RMNiels) bij The Brooklyn Bridge.

Ubisoft zet verder meer in op de levensduur van een spel, dan dat ze vervolgen maken. Denk aan DLC pakketten zoals ze dat al doen, maar dan meer richting een Destiny aanpak (zonder de spelers uit te buiten hoop ik). Doordat een game een multiplayer component heeft, kan het lang boeiend blijven voor een speler om er tijd in te investeren, mits je de juiste ingrediƫnten beschikbaar stelt. Denk bij The Division aan The Dark Zone, waar er constante spanning heerst tussen de spelers en er echt een sfeer hangt van Het Wilde Westen, kill or be killed.

Als het gaat om de toekomst van games, zet Ubisoft dus in op open werelden, online verbindingen en verhalen die naadloos op elkaar inhaken, waar het vooral gaat om spelers die op organische wijze met elkaar kunnen spelen (dus niet apart een instance in, geen aparte laadtijden, geen andere onderbrekingen). Uiteindelijk is het zelfs mogelijk om bijvoorbeeld dezelfde mate van verhaalvertelling en karakterontwikkeling uit films te vertalenĀ naar games en omvormen tot nieuwe ervaringen. Persoonlijke verhalen combineren met interactieve gameplay terwijl het zich allemaal in Ć©Ć©n wereld afspeelt. Ubisoft is dus duidelijk erg ambitieus en waar ik eerst nog ‘Ubischoft’ zei, hebben ze in ieder geval wel een passie voor nieuwe formats en ontwikkeling in de game industrie.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties