Dit moet toch wel het paradepaardje van de Xbox One gaan worden. En ook de game waarmee we Ubisoft alles vergeven voor wat er in de laatste weken is misgegaan. The Division heeft weer nieuws. Geen officieel nieuws helaas, maar we gaan er maar even vanuit dat er ware woorden zijn gesproken.
Het YouTube-kanaal Open World Games beweert namelijk dat ze met een aantal Closed Alpha-testers hebben gesproken die al met een vroege versie van de game hebben mogen spelen. Zij hebben wat specifieke details over de gameplay laten lekken.
Dark Zones
Er wordt gesproken over Dark Zones. Dark Zones zijn gebieden in het spel waarin men tegen of met elkaar in competitie kan gaan. De zones zijn gevuld met zowel vriendelijke als vijandelijke spelers. Om die zones binnen te gaan en te verlaten, moeten spelers zich door een ‘ontsmettingsruimte’ heen begeven. In de zones zijn speciale uitrustingen en wapens te vinden. En om deze permanent in je inventory te plaatsen, is een bezoek aan deze ontsmettingsruimtes nodig. De backpacks van de spelers zijn dan ook verdeeld in 2 compartimenten, één voor normale items en één voor de besmette (die betere en hogere level stats hebben).
Dark Zones zouden tot wel 100 spelers kunnen bevatten. De spelers zijn niet permanent zichtbaar en dus moeilijk te vinden. Maar naarmate ze meer kills maken en hun reputatiemeter stijgt, zal de zichtbaarheid ook groter worden op de mini-map. Zo nu en dan zal je teams tegenkomen waar je je bij kan aansluiten. De testers hebben een aantal situaties beschreven. De spelers moesten zich verborgen houden op het dak en moesten zich laten afdalen met grappling hooks. Al met al dus veel actie.
AI
In de co-op wereld zijn de AI-tegenstanders zeer effectief en in staat als een team tegen je te vechten. De testers beschrijven gevechten waar zwaar bewapende en goed uitgeruste tegenstanders met flashbangs gooien, terwijl er twee vijanden bewapend met schild, via de flank, de aanval inzetten, ondersteund door snipers die vanaf een afstand schoten lossen. De AI lijkt dus zeer intelligent te handelen.
De wapens en de manier waarop deze aangepast kunnen worden, vertonen veel gelijkenis met hetgeen in Ghost Recon Future Soldier te zien was. Ook kan er veel gemaakt worden met materiaal wat je onderweg vindt, wat betreft uitrusting en wapens.
Wat betreft de performance waren de testers tot nu toe zeer te spreken, ook over de controls en de stabiele online ervaring. Zij zijn er zeker van dat de releasedate nog dit jaar zal plaatsvinden, hetgeen ook nog eens bevestigd is in een podcast van de ontwikkelaars. Toch blijft dit speculeren omdat zowel Ubisoft als Massive de laatste tijd zeer zwijgzaam is over deze MMO shooter. Waarschijnlijk zal er tijdens de GDC meer nieuws komen.
Check de video van Open World Games waarin je een samenvatting ziet van bovenstaand nieuws. En voor meer nieuws… blijf ons volgen op Xboxnederland.nl.