Telltale gebruikt al jaren dezelfde engine om zijn verhalen mee te vertellen. Maar daar komt eindelijk verandering in. Zal dit de games verbeteren?

Volgens een rapport, gaat Telltale afscheid nemen van zijn best wel krakkemikkige engine. Men gaat de Telltale Tool inruilen voor de Unity engine. De huidige engine is gewoon te oud en vertoont teveel mankementen. Ondanks de extra lagen grafisch poetsmiddel die op Batman: Enemy Within aangebracht waren en de belofte van ‘ongescripte gevechten’ in de komende The Walking Dead: The Final Season, blijft de engine toch een probleem. Daarom zal Telltale zijn huidige technologie na deze games direct in de prullenbak gooien.

De komende The Wolf Among Us: Season Two en de Stranger Things game zullen de eerste zijn die in Unity gebouwd gaan worden. In januari zagen we al wat vacatures waarin men vroeg naar engineers die ervaring met Unity hadden. De overgang naar Unity is best logisch omdat John Riccitiello zowel in het bestuur van Telltale zit en de baas van Unity is. Na alle negatieve berichten betekent dit een nieuwe start.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties