In een met zombies overladen open wereld proberen te overleven. Dat is een game die mij op het leven geschreven is. State of Decay is dan ook een van mijn favoriete games op dit gebied.
State of Decay 2 komt steeds dichterbij en er komt steeds meer nieuws naar boven. Waar deel 1 al een redelijk stuk land bespeelbaar maakte moet dit in het vervolg een stuk meer gaan worden, met wel 3 verschillende gebieden om precies te zijn.
3 steden, enorm veel zombies
Op de website van de game is bekend gemaakt dat er wel 3 locaties beschikbaar zijn bij de lancering van de game, waarvan elke locatie ruim de grootte van de originele game is. Dat betekent dus héél veel zombies en héél veel plezier. Dat is dan ook één van de redenen waarom ze voor het vervolg zoveel meer bespeelbaar gebied hebben gemaakt, voor de fun!
Door deze keuze zul je jezelf veel beter in het spel kunnen wanen, je zult echt het gevoel hebben dat je van het ene dorpje naar het andere dorpje gaat. Een bijkomend voordeel is ook nog eens dat je minder snel dat “Hé, hier ben ik het afgelopen uur al 8 keer geweest”- gevoel hebt. Lekkah!
Huisje, boompje, beestje
Nu kan ik me voorstellen dat het nogal een pittige klus is om, als je naar een ander dorpje gaat, elk huis weer opnieuw te bevoorraden en mensen te vinden die er willen wonen. Gelukkig zijn die zorgen volgens de makers niet nodig. Je kunt namelijk zodra je een andere woning intrekt iedereen meenemen. Daarnaast kun je ook al je voorraden, wapens en auto’s meenemen naar een ander gebied. Zodoende heb je dus net even wat meer tijd om die zombies een kopje kleiner te maken.
Ik hoop overigens wel dat de grootte van de speelbare wereld niet ten koste gaat van de (on)levendigheid van de game. In deel 1 was de wereld naar mijn mening nogal kaal en was er naast de standaard bezigheden niet heel veel te vinden of te doen. Maar goed, de tijd zal het leren…