De ontwikkelaars van Star Wars Outlaws hebben in hun nieuwste Dev Update bekendgemaakt dat er aanzienlijke verbeteringen worden doorgevoerd om spelers meer vrijheid te geven in hoe zij missies en uitdagingen aanpakken.

Titelupdate 1.4.0, aangekondigd in The Scoundrel’s Journey, markeert een verschuiving naar een flexibeler gameplaymodel dat zowel stealth als actie omarmt. Volgens Creative Director Drew Rechner was de oorspronkelijke opzet van bepaalde missies te restrictief, wat leidde tot frustratie bij spelers die niet gedwongen wilden worden tot een stealth-aanpak. Missies met beperkingen zoals “niet gezien worden” of “geen alarm slaan” maakten dat spelers faalden als ze werden opgemerkt. Met de komende update verdwijnt deze beperking grotendeels, valt te lezen in de blogpost.

“Als je wordt betrapt tijdens een sluipactie, zal de missie niet meer resetten naar het laatste controlepunt,” legt Rechner uit. “In plaats daarvan wordt de situatie naadloos overgezet naar een gevecht, zodat spelers zelf kunnen bepalen hoe ze verdergaan.”

Spelers kunnen dus kiezen om stilletjes te infiltreren, recht op hun doel af te stormen of een hybride aanpak te volgen: sluipen tot ze ontdekt worden en zich dan een weg naar buiten vechten.

Nieuwe opties in syndicaatgebieden

Een ander belangrijk onderdeel van de update is de mogelijkheid om combat te gebruiken in zogenaamde syndicate districts. Waar deze locaties eerder exclusief gericht waren op stealth, kunnen spelers nu ook de confrontatie aangaan met bewakers. Wie een goede reputatie heeft bij een syndicaat kan nog steeds vredig toegang krijgen, maar het is ook mogelijk om met geweld je weg te banen. Dit alles draagt bij aan de visie om spelers de controle te geven over hun speelstijl.

Naast de aanpassingen in missie-ontwerp zijn er verbeteringen aan het gevechtssysteem. Spelers kunnen nu wapens langer bewaren en gebruiken, wat meer flexibiliteit biedt in verschillende situaties. “Ook worden gevechten dynamischer dankzij nieuwe tactische mogelijkheden, zoals het richten op specifieke lichaamsdelen voor extra schade en het benutten van zwakke punten. Positionering en timing spelen hierbij een grotere rol, wat zorgt voor meer diepgang in de gevechten”.

De update wordt binnenkort uitgerold. Wat vindt jij van de aanpassingen die doorgevoerd worden?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties