In een onlangs gepubliceerd officieel interview heeft Sonic Creative Chief Takashi Iizuka, samen met producent Shun Nakamura en regisseur Katsuyuki Shigihara, meer inzicht gegeven in Sonic X Shadow Generations.
Ze onthullen dat het doel van de nieuwe Shadow Generations-campagne is om een “diep” en “dramatisch” verhaal te bieden, iets wat volgens hen ontbrak in de oorspronkelijke Sonic Generations uitgave. Het interview is in bovenstaande video te bekijken.
Als je enigszins bekend bent met de Sonic-franchise en de ontwikkelingen rond Sonic X Shadow Generations hebt gevolgd, zal veel van wat in het interview wordt besproken geen grote verrassing zijn. Nakamura, Shigihara en Iizuka behandelen de kern van het spel en benadrukken dat Sonic nu beschikt over de drop dash, terwijl de focus sterk op Shadow ligt. De nadruk op Shadow’s achtergrond en het verder uitwerken van zijn tragische verleden lijkt vooral interessant voor fans van het verhaal, ook al verandert er weinig aan de gameplay. Het roept de vraag op welke richting het team op wil met de verhalende aspecten van de game.
Een ander interessant punt uit het gesprek is de terugkeer van Black Doom. Dit personage is deels teruggebracht om Shadow in de loop van het verhaal nieuwe krachten te laten ontwikkelen. De levels zijn ontworpen om goed gebruik te maken van deze nieuwe vaardigheden, zoals zijn Chaos Control. Het team positioneert het spel daarnaast als een herintroductie van Shadow, met oog op de aanstaande derde film van Paramount.
Sonic X Shadow Generations verschijnt op 25 oktober 2024 op de Xbox Series X|S.