Vandaag laat ontwikkelaar PlatinumGames, de ontwikkelaar van Scalebound, van zich horen. En niet met nieuws dat we willen horen.

Helaas, Scalebound is uitgesteld naar 2017. Het was ergens wel te verwachten, grote games worden helaas maar al te vaak uitgesteld. Zo ook Scalebound, de nieuwe Microsoft exclusive die eigenlijk ergens in 2016 uit zou gaan komen. Vrij vertaald geven de ontwikkelaars aan de ze meer tijd nodig hebben om hun ambitieuze visie waar te kunnen maken en om aan de hoge verwachtingen van de game te voldoen. Makkelijk gezegd: meer tijd nodig want de game is nog lang niet klaar.

Scalebound

Uiteraard zijn ze allemaal heel blij met het project en kunnen ze niet wachten om meer met ons te delen. Maar dat doen ze pas later dit jaar. Zeg dan niets vind ik, maar goed. Marketing hè. Slecht nieuws kun je niet kort brengen, dat moet een beetje leuk verpakt worden. In een eerder interview gaf Hideki Kamiya aan dat het team het maar moeilijk vindt om volgens westerse richtlijnen te werken. Strakke deadlines in plaats van ‘doe maar wat, als het maar op tijd klaar is’ is lastig over te brengen naar het team. Of dit iets te maken heeft met het uitstellen van de game, geen idee. Maar het zet je wel aan het denken.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties