Toen we de ‘wereld ranglijst‘ voor het completen van Weapon of Choice DX op TrueAchievements zagen en onze eigen gast-reviewer DM4S boven aan zagen staan, wisten we als redactie dat we de juiste persoon voor deze review gevraagd hadden. In bovenstaande videoreview deelt DM4S alles over deze nieuwe Run and Gun game en vroegen we hem natuurlijk ook om een handtekening.
Weapon of Choice is volgens DM4S een Run en Gun game à la Contra, Metal Slug en meer recenter Cuphead. De game is door Nathan Fouts ontwikkeld. Een developer die ooit voor Insomniac Games heeft gewerkt (bekend van Resistance: Fall of man). De game is een remaster van de originele game die ooit voor de Xbox 360 in het indie programma is uitgebracht.
‘In Weapon of Choice DX schiet je een weg door bergen met vijanden om uiteindelijk een eindbaas te bereiken en deze naar het hiernamaals te schieten’, aldus DM4S. Dikke actie is dus verzekerd! ‘Leuk om te weten is dat elk character over unieke eigen wapens en vaardigheden beschikt’. Deze speel je gaandeweg vrij en in de videoreview licht DM4S toe hoe dit in zijn werk gaat.
Ieder character heeft een eigen smoel
Je kan kiezen uit 7 verschillende characters die elk een eigen stijl gun hebben. ‘Dit gaat van een grote vlammenwerpen tot werp shurikens en een soort flexibele chainsaw’, geeft DM4S aan. ‘Je begint de game met een keuze uit een viertal characters te maken. Je character kan in diverse richtingen schieten en springen. Je kan van wapen wisselen en special moves gebruiken. Doormiddel van death brushing krijg je een mogelijkheid om jezelf uit een lastige situatie te redden’. Hoe zit dat? ‘Doordat de game in slow mo gaat en je dus de mogelijkheid geeft om weg te komen’. Klinkt goed, toch?
Onder de indruk is DM4S van de werelden. ‘Je character beweegt zich voort in grote prachtige omgevingen waar soms meerdere paden te betreden zijn. De levels zijn een kleine 5 tot 10 minuten lang en variëren van jungles tot mijnen tot aan een woestijn waar je de zon bestrijd. Elk pad heeft een uniek stukje verhaal van het overkoepelende verhaal’.
Er zijn diverse moeilijkheidsgraden die gaan van easy tot mega-wicked waarbij de moeilijkheid vooral in de hoeveelheid enemies en sterkte van de bosses zit. Hier schuilt een deel van de kracht van deze game. Maar er zijn nog meer pluspunten te noemen. In bovenstaande videoreview geeft DM4S tekst en uitleg. In onderstaande trailer kun je nog wat meer gameplat details bekijken.