Het is altijd maar weer de vraag wat een ontwikkelaar met de remake van een game van plan is. Blijven ze volledig trouw aan het origineel en verbeteren ze alleen de gameplay? Of gooien ze het roer juist om en houden ze alleen de basis en maken ze verder een nieuwe game? Wat we van de remake van Mafia in elk geval weten is dat hij uitgebreider gaat worden dan het origineel.

Creative director van Hangar 13 Haden Blackman vertelde in een recent interview met USGamer in elk geval lekker uitgebreid over wat ze met de remake allemaal aan het doen zijn. Zo vertelde hij onder andere dat de ondersteunende personages wat meer uitgediept zullen gaan worden en dat ze wat meer ‘screentime’ zullen krijgen zodat spelers beter begrijpen wie ze zijn en waarom ze belangrijk zijn. In zijn voorbeeld noemde hij de vriendin van hoofdpersonage Tommy, Sarah:

Sarah, de vlam van het hoofdpersonage krijgt in de originele game helemaal niet zo veel screentime terwijl zij min of meer de reden is van alles wat Tommy Angelo doet. Aan het begin van de game ontdek je dat Tommy een manier probeert te vinden om uit het leventje te stappen en dat hij dat voor zijn familie en geliefden doet, dus wilden we dat jij als speler weet wie het is die jij probeert te beschermen. We wilden dat Sarah meer screentime zou krijgen, meer betrokken is in het verhaal tijdens de game en dat zij een duidelijkere rol zou krijgen zowel binnen de familie van Tommy als ‘de Familie’.

Het verhaal is niet het enige dat uitgebreider is geworden. Het ontwikkelteam heeft ook goed naar de missies gekeken en daar waar ze dat gepast vonden nieuwe dingen toegevoegd. Hoewel dus niet elke missie groter is dan het origineel lijkt het ontwikkelteam dingen toegevoegd te hebben daar waar ze vonden dat het iets toe zou voegen.

We hebben uitgebreid naar de missies gekeken om te zien of we al dan niet dingen zouden kunnen toevoegen. Of er content was die we toe konden voegen om de missies wat uit te breiden, of een paar nieuwe en memorabele momenten toe konden voegen, zonder dat dit ten koste ging van de kern van het verhaal of de bedoeling van de missie.

Het klinkt allemaal best goed. Hoe dit in de praktijk gaat werken kunnen we vanaf 28 augustus zelf uitproberen. Dan moet de game in de schappen liggen. Hebben we er al zin in?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties