Het is altijd maar weer de vraag wat een ontwikkelaar met de remake van een game van plan is. Blijven ze volledig trouw aan het origineel en verbeteren ze alleen de gameplay? Of gooien ze het roer juist om en houden ze alleen de basis en maken ze verder een nieuwe game? Wat we van de remake van Mafia in elk geval weten is dat hij uitgebreider gaat worden dan het origineel.
Creative director van Hangar 13 Haden Blackman vertelde in een recent interview met USGamer in elk geval lekker uitgebreid over wat ze met de remake allemaal aan het doen zijn. Zo vertelde hij onder andere dat de ondersteunende personages wat meer uitgediept zullen gaan worden en dat ze wat meer ‘screentime’ zullen krijgen zodat spelers beter begrijpen wie ze zijn en waarom ze belangrijk zijn. In zijn voorbeeld noemde hij de vriendin van hoofdpersonage Tommy, Sarah:
Het verhaal is niet het enige dat uitgebreider is geworden. Het ontwikkelteam heeft ook goed naar de missies gekeken en daar waar ze dat gepast vonden nieuwe dingen toegevoegd. Hoewel dus niet elke missie groter is dan het origineel lijkt het ontwikkelteam dingen toegevoegd te hebben daar waar ze vonden dat het iets toe zou voegen.
Het klinkt allemaal best goed. Hoe dit in de praktijk gaat werken kunnen we vanaf 28 augustus zelf uitproberen. Dan moet de game in de schappen liggen. Hebben we er al zin in?