Rockstar San Diego, de maker van Red Dead Redemption, willen ‘state-of-the-art’ graphics voor hun volgende project. Er staan vacatures open voor allerlei soorten programmeurs en gezien hun eerste deel al van een tijdje geleden is, kunnen we misschien spreken van een tweede deel?
Ja en nee. Ja, de vacatures die open staan zijn van de studio die deel één heeft gemaakt en het is alweer vijf jaar geleden dat de game uitkwam. Ook zal de nieuwe titel van de studio enkel op Xbox One en PS4 uitkomen, wat in het straatje past van de reeks (gezien Red Dead Redemption ook nooit op de PC is uitgekomen). Het is ook ‘nee’, want het kan ook om een andere reeks gaan. Echter, de innerlijke fanboy schreeuwt om bevestiging van een tweede deel, want deel één was een regelrechte vlekkeloze parel (naar mijn inziens).
De nieuwe programmeurs mogen ‘nieuwe en verbeterde grafische technologieën ontwikkelen (rendering, belichting, schaduwen, shaders, omgevingen en andere dingen)’. Naast grafische programmeurs hebben ze ook netwerk-programmeurs nodig die zich richten op ‘open wereld elementen’. De juiste programmeurs worden uitgedaagd om een ‘dynamische multiplayer op alle gebieden van de gameplay’ te integreren.
Rockstar San Diego heeft ook een gameplay programmeur nodig die ‘dichtbevolkte werelden’ met de ‘beste combinatie van realisme en responsiviteit’ tot leven kan brengen. Dat is wel even wat anders dan de vrij rustige steden in deel 1 als het ook echt om Red Dead Redemption gaat. Dit keer veel mensen op straat, koetsen, paarden, noem maar op? Zeg maar, hetgeen wat Assassin’s Creed Syndicate probeert, maar dan op de juiste manier (‘oh no, he didn’t!’). De studio heeft 36 open vacatures voor allerlei soorten rollen, waardoor je wel kan aannemen dat het om een zeer groot project gaat. Op het moment dat de game wordt aangekondigd op de E3, dan spring ik een gat in de lucht (‘Press A’), want wat zal dat fantastisch nieuws zijn. Echter, als deze vacatures nu pas open staan, denk ik dat je eerder op de E3 van 2016 iets kan verwachten. We zullen zien!
Oke, een game zoekt programmeurs dacht dat de studio die altijd zocht