PUBG is alweer een poosje speelbaar op de Xbox, maar nog altijd wordt er druk aan geknutseld. Er worden momenteel weer allerlei verbeteringen en aanpassingen getest die hopelijk vrij snel hun weg naar de game zullen gaan vinden.

De PlayerUnknown’s Battleground test server is weer online en er worden diverse bugs aangepakt, dingetjes uitgeprobeerd en sommige van die dingetjes klinken best veelbelovend. Wat dacht je van ‘bullet limb penetration’? Of dynamische weerseffecten?

Bewolkt met kans op regen

Wanneer je straks op de Erangel map weer als een dwaas aan het rennen bent omdat die kutcirkel weer veel te snel dichtbij komt, dan is de kans aanwezig dat je dit doet in bewolkte omstandigheden. Op Miramar krijgen we naast bewolking ook een zonsondergang.

Wanneer je uit het vliegtuig springt kun je al zien met wat voor weersomstandigheden je te maken hebt. Als het zonnig is, dan blijft het dat ook. Hetzelfde geldt voor de zonsondergang. Die zorgt dan wel weer voor een lichte glare in je scope, maar verder doet het niet veel. De bewolking is dan wel weer interessant. Rondes beginnen met bewolking, maar dit kan al snel omslaan in regen, mist of allebei, terwijl jij nog aan het rennen of schieten bent. Mist zorgt ervoor dat je minder zicht hebt. Regen zorgt ervoor dat spelers moeilijker te horen zijn, zelfs als ze rennen en een stortvloed kan zelfs het geluid van gedempte schoten volledig maskeren.

Zwitserse kaas

Dan is er nog de ‘bullet limb penetration’. Dit gaat toegepast worden op alle vuurwapens en zorgt ervoor dat je geen teamgenoten meer met je lichaam af kunt schermen. Kogels volgen nu hun baan totdat ze de grond raken, ongeacht door hoeveel lichamen ze heen moeten. Als je het dus voor elkaar krijgt om iemand in zijn arm te schieten en daarachter zit iemand met zijn hoofd, dan krijgt de eerste persoon schade alsof hij in zijn lichaam geraakt is, terwijl de tweede persoon schade krijgt alsof er een headshot is gemaakt.

Behalve deze aanpassingen zijn er ook nog diverse andere dingetjes. Zo worden er wat meer wegen en bomen aan beide maps toegevoegd zodat je wat meer cover hebt en dan met name langs de rivier. Ook zijn een aantal van de steilere hellingen van Miramar iets aangepast zodat spelers er makkelijker met voertuigen kunnen komen. En uiteraard wordt er nog hard gewerkt aan bugfixes en dergelijke.

Ik heb de game al een behoorlijke tijd niet meer gespeeld. Ik rende een halfuur weg voor de cirkel, loste 3 schoten en ging dood. Wie van jullie speelt de game nog, of is dat na het lezen van bovenstaande aanpassingen van plan weer te gaan doen?

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties