Met Dragon Ball Z: Kakarot heeft Bandai geprobeerd iets anders neer te zetten dan de zoveelste fighter en dat wordt gewaardeerd door de fans van de serie. Die waardering is terug te zien in de verkoopcijfers van de game.
De serie Dragon Ball Z is nog altijd erg populair en veel fans werden dan ook ontzettend enthousiast van het voruitzicht van een RPG in die wereld. Met Dragon Ball Z: Kakarot hebben we die gekregen en de game staat sinds de release dan ook regelmatig in top tien lijstjes met de best verkochte games van die week.
Bandai zelf ziet dit ook en maakte dan ook met enige trots bekend dat Dragon Ball Z: Kakarot alleen in de eerste week al ruim 1,5 miljoen keer verkocht is. Hoe hoog dat cijfer nu is weten we niet, maar het zal ongetwijfeld een stuk hoger zijn. Er werd door Bandai gemikt op 2 miljoen verkopen voor het einde van het fiscale jaar dat eindigt op 31 maart, maar dat getal kan dus lekker omhoog geschroeft worden.
Hoewel de game zeker niet perfect is vind ik hem wel bijzonder vermakelijk. Ik start hem dan ook nog regelmatig op. Laten we hopen dat dit succes Bandai inspireert om nu eens gebruik te maken van het materiaal uit Dragon Ball Super.