Goed nieuws voor de racers die Project CARS hebben gehaald en geen stuurtje hebben, of zo eigenwijs zijn dat ze geen stuurtje willen gebruiken, zoals ik. Zeer zeer binnenkort kunnen we aan de slag met een fatsoenlijk sturende Project CARS.

Toen ik het spel vorige week deed merkte ik al dat de besturing nogal gevoelig was. In het begin probeerde ik er aan te wennen, maar dit lukte niet zo erg. Vervolgens heb ik, met Google in de hand, wat lopen klooien met de settings van de besturing, gezien ik niet de enige was met dit probleem. Ik wil koste wat het kost beginnen in de lage classes, in de karts, en die zijn nu net zo lastig te besturen. De “gewone” auto’s lukt nog wel een keertje. Hoe dan ook, Slightly Mad heeft de release notes van patch 1.03 al vrijgegeven en moet de patch er bij Microsoft nog doorheen drukken.

Project CARS heeft wel een fix nodig
Project CARS heeft wel een fix nodig

Ik verwacht dat we dit weekend, of anders mid volgende week, aan de slag kunnen met de volgende nieuwe features en fixes:

Gamepad Controllers:

  • ABS rem rumble aan de Xbox One trigger toegevoegd, de triggers trillen als ze tractie verliezen tijdens het remmen.
  • Verbeterde rumble effect op de controller om het sturen wat directer aan te laten voelen.
  • Issue gefixed waarbij het stuur op slot komt te staan als je van de ene kant ineens helemaal naar de andere kant stuurt.
  • De range en dead zones van de Xbox One sticks opnieuw geconfigureerd, wat zorgt voor meer stuurcontrole.

Stuurtjes:

  • Fanatec stuurtjes – Issue gefixed waarbij het stuurtje soms de verkeerde kant op beweegt.

Online:

  • Crash gefixed die soms optreedt als je van kwalificeren naar racen gaat.
  • Crash gefixed die soms optreedt als je van racen naar Race Central gaat.

Time trial:

  • Time Trials beginnen om 11.00, dezelfde tijd als op de pc. Dit zorgt voor een consistente baan-temperatuur over alle platforms, omdat de temperatuur de rondetijden beïnvloedt.

Ghosts:

  • Je kunt community event ghosts opslaan. Deze ghosts worden automatisch online opgeslagen en je kunt dan ghosts van andere spelers downloaden voor deze events.

Tracks:

  • Sakitto en Summerton – Track info gecorrigeerd met betrekking tot het aantal bochten en baanlengte.
  • Sakitto Sprint – Crash gefixed die soms optreed bij het vooruit spoelen.
  • Cadwell – Draw distance issues voor verschillende objecten gefixed.
  • Oschersleben – Niet kloppende belichting en kleurenproblemen op de horizon opgelost.
  • Zolder – Issue gefixed waarbij de auto van de speler soms start in een gesloten garage.

AI:

  • Issue gefixed waarbij AI auto’s soms in de pits gaan om bij te tanken terwijl bijtanken niet is toegestaan voor die race.

Pitstops:

  • Pitstop strategie gebruikt nu de goede bar-waarde voor de bandenspanning
  • Issue gefixed waarbij de Pit engineer continu de speler informeert dat een pit crew member een wielmoer verloren heeft tijdens pit stops.
  • Issue gefixed waarbij de Pit engineer de speler binnenroept om bij te tanken terwijl dit is uitgeschakeld voor de race.

Replays:

  • Verbeterde weergave van de zon, maan, sterren en schaduw tijdens het terugspoelen van een race.

Driver network profile:

  • Issue gefixed waarbij de gereden afstand onder de verkeerde auto of track wordt bijgehouden.
Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties