Het was al weer even dat we  iets van Phil hadden gehoord. Deze week liet hij bij Bloomberg weer even van zich horen.

Het blijft natuurlijk altijd dezelfde Xbox mantra die we uit van Spencer te horen krijgen. Deze keer ging het onder andere over de overnames die Microsoft de afgelopen jaren hebben gedaan. Na de aankoop van Activision Blizzard voor $ 68,7 miljard en de overname van Bethesda-moederbedrijf ZeniMax Media voor $ 7,5 miljard in 2020, is het natuurlijk een grote vraag of er nog meer op zijn verlanglijst staat.

We willen solide op de markt zijn en wanneer we teams, technologie en mogelijkheden kunnen vinden die bijdragen aan wat we proberen te doen in gaming bij Microsoft, zullen we absoluut ons de boel in de gaten houden. Het is voor ons goed geweest om te leren van creatieve teams die echt unieke capaciteiten hebben. De echte kans ligt in het samenwerken met creatieve teams in China.

Hij voegt wel even toe dat er nu nog niks in de planning zit.

Handhelds en multiplatform

Spencer heeft ook verklaard dat het mogelijk is dat er meer first-party Xbox Game Studios-titels in de toekomst multi-platform kunnen gaan, dit kijkend naar Indiana Jones en de Great Circle die begin 2025 de sprong naar PS5 gaat maken. Dus ook daarin gaat men, logisch, breder denken. We zien dat dit wel degelijk voor alle partijen een goede ontwikkeling kan zijn.

Over de geruchten wat betreft een mogelijke Xbox-handheld, geruchten die we nu meerdere keren hebben gehoord.

Op de langere termijn vind ik het geweldig dat we deze apparaten bouwen en ik denk dat ons team echt innovatief werk kan doen.

Spencer merkte op dat dit product “jaren weg” was en zei dat het bedrijf wil analyseren en onderzoeken wat er al is, voordat het overgaat tot volledige implementatie. Wat dat dan ook betekent. Het voelt een beetje als een zoethoudertje maar wie weet.

In de afgelopen kwartalen heeft Microsoft telkens dalingen in de verkoop van zijn Xbox-consolehardware, namelijk de Xbox Series X en Xbox Series S, gezien. Naarmate de generatie afneemt, merken vooral fabrikanten als Xbox en PlayStation op dat gebruikers maar al te graag bij de vorige generatie blijven. Games zoals Fortnite en zelfs de recente Call of Duty: Black Ops 6 blijven de vorige generatie consoles raken en blijven volledig up-to-date, waardoor het concept van generaties steeds meer verdunt lijkt te worden. We kijken een beetje naar een “smartphonification” van de console-industrie, waarbij games en services de inkomsten genereren in plaats van de hardwaregeneraties. Een handheld lijkt dan ook een goed alternatief. Maar zo te horen zien we die niet zo snel uit de Microsoft fabriek verschijnen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties