Als je de moeite hebt genomen om de prachtige review van Rik door te nemen, dan weet je al dat er wat technische probleempjes zijn met Dragon’s Dogma 2. Maar goed, dit lijkt meer normaal dan uitzondering bij nieuwe games.

We horen dat er vooral op de framerate afdeling wat problemen zijn. Capcom liet even weten hoe dit nu zit.

Aan elke NPC wordt veel CPU-gebruik toegewezen en er zit veel rekenkracht op de impact van hun fysieke aanwezigheid in verschillende omgevingen .

Ze voegden eraan toe dat dit de oorzaak zou kunnen zijn van de framerate-problemen wanneer “talrijke personages tegelijkertijd verschijnen”. Lijkt me logisch, zou Cruijff zeggen.

Op consoles heeft Dragon’s Dogma 2 niet de mogelijkheid om te schakelen tussen een prestatie- en kwaliteitsmodus, dus spelers moeten het grotendeels doen met wat er momenteel wordt aangeboden.

De regisseur van de originele Dragon’s Dogma, Hideaki Itsuno, voelde zich toentertijd “in de steek gelaten” door de falende PS3-hardware en het lijkt erop dat de huidige generatie nu ook moeite heeft om bij te blijven met de nieuwe versie. Blijkbaar is de Xbox Series S de console die het meest last heeft van geheugenproblemen.

Kortom, men heeft teveel bewegend volk in beeld gezet en dat trekt het systeem niet. Hopelijk komt er snel een patch die dit gaat oplossen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties