Fighting games worden dankzij MKX en SF5 steeds meer toegankelijker. Dit geldt ook voor de Xbox One exclusive Killer Instinct. Hoewel dit genre niet oververtegenwoordigd is op de Xbox One, komt er zo nu en dan iets uit. Rivals of Aether is er zo’n eentje.
Dan Fornace is een indie developer die aan Rivals of Aether werkt. Hij heeft voorheen meegewerkt aan Super Smash Land en Killer Instinct bij Microsoft Studios. Je kan dus wel zeggen dat Dan aardig wat ervaring heeft met het maken van fighting games. En dat zie je gelijk bij het zien van de trailer. De trailer is verschenen omdat de game nu op dit moment op Early Access is bij Steam, je kan hem kopen voor € 14,99. De one-man indie ontwikkelaar pakt het gelijk goed aan door de game op GDC speelbaar te tonen in de vorm van een competitie. Meer hierover kan je hier lezen.
De game heeft een fris stijltje vanwege de pixelated graphics. Het heeft erg veel weg van Super Smash Bros en die zie je vooral terug in de moves en hoe de layout van de stage is opgezet. De bekende platforms waar je op kan springen en het feit dat je elkaar uit de stage kan beuken. Ik ga de Early Access versie zeker checken en dan kom ik er op terug want ik denk dat je deze game zelf moet spelen om echt een indruk te krijgen. Desalniettemin ziet de game er leuk uit, de moves en characters zijn lekker afwisselend en het is zeer tof dat er weer een fighting game naar de Xbox One komt.