We kennen allemaal wel een paar video’s die we niet leuk vinden, maar er is een lijst op YouTube waar video’s in staan met de meeste dislikes en Call of Duty: Infinite Warfare staat nu al op nummer 5. Een beste prestatie!
Het is natuurlijk kuddegedrag, maar de reveal trailer van Call of Duty heeft nu al bijna anderhalf miljoen dislikes. Vooral na de onthulling van Battlefield 1 kwamen er steeds meer dislikes op de trailer Call of Duty. Interessant feitje, Battlefield 1 staat nu juist in de lijst van meest gelikede video’s ooit (nummer 433 van de top 500).
Het is duidelijk een bericht van de community naar de ontwikkelaar, maar we weten ook allemaal dat zoiets ook een hype kan zijn, het disliken van een video. Boven Call of Duty staat bijvoorbeeld het liedje ‘Friday’ van Rebecca Black en zeg nou zelf, wie haat dat nou niet?
Activision’s CEO Eric Hirshberg liet vorige week weten dat de dislikes an sich geen onheilspellend vermogen hebben. Zo werd de trailer van Black Ops 2 ook gehaat, maar uiteindelijk was dit spel de meest succesvolle titel ooit. Wel slap dat hij ook zegt dat hij blij is met de passie die Call of Duty fans hebben, ook al werkt dat nu tegen hen. Hun franchise genereert veel fans en zij laten hun passie nu goed zien. Slechte reclame is ook reclame, maar wees dan een vent en erken de situatie in plaats van opscheppen over hoe groot je franchise is, knuppel.
Ik vind het wel leuk dat de trailer zo wordt gedisliked en die van Battlefield 1 juist wordt geprezen. Ze brengen nu achter elkaar van die bagger Call of Duty spellen uit waar echt geen enkele vorm van inspiratie valt te bespeuren… en dat wordt nu gestraft. We zullen zien hoe de game zal verkopen eind dit jaar, maar geloof mij, het zal echt niet hun best verkopende game ooit worden. Al helemaal niet met Battlefield 1 aan de horizon!
En nog kopen waarschijnlijk meer mensen deze cod dan battlefield 1. Dat is het rare ervan….
Inderdaad, dat is het scheve