De onafhankelijke studio Pathea Games heeft officieel hun nieuwste titel in de populaire ‘My Time’-serie aangekondigd: My Time at Evershine. Na het succes van My Time at Portia en My Time at Sandrock breidt deze nieuwe editie het geliefde life sim-genre verder uit met een verhalende campagne, vernieuwde visuals, nieuwe gameplay-elementen en gloednieuwe locaties.
My Time at Evershine speelt zich af enkele jaren na de gebeurtenissen in My Time at Sandrock. In plaats van de rol van bouwer te vervullen, zoals in de eerdere games, nemen spelers deze keer de rol aan van een Gouverneur. Als verantwoordelijke voor de groei van een nederzetting, moeten spelers nieuwe inwoners rekruteren, infrastructuur opbouwen, en de wilde omgeving temmen terwijl ze proberen een bloeiende stad op te bouwen. In bovenstaande reveal trailer kunnen we een eerste indruk krijgen.
Flinke dosis vernieuwing
In My Time at Evershine staat het lot van een nederzetting aan de grens van de Free Cities in handen van de speler. Geconfronteerd met de machtige Duvos Empire, ligt het aan de Gouverneur om een nieuwe stadstaat op te bouwen, terwijl de bewoners geholpen worden en de omgeving verkend wordt. Behalve een nieuwe verhaallijn heeft het spel een nieuw visueel jasje gekregen. Omgevingen ogen groter, gevarieerder en gedetailleerder, terwijl de personages realistischer ogen dankzij motion-captured animaties.
Voor het eerst in de My Time-serie kunnen spelers de campagne samen met vrienden doorlopen in een co-op modus voor maximaal vier spelers. Alle spelers delen grondstoffen en inkomsten, terwijl de host de voortgang van het verhaal beheerd. Verder kunnen spelers hun stad ontwikkelen met de hulp van aanpasbare NPC’s, die routinewerk zoals bouwen en grondstoffen verzamelen op zich nemen. De sociale interacties en relaties uit eerdere titels keren terug en worden uitgebreid, met acht tot tien romantische personages en meer mogelijkheden voor betekenisvolle relaties.
Maaaarrr…
Er is een kleine maar, de studio heeft namelijk het geld nog niet rond om de game te kunnen doorontwikkelen. My Time at Evershine zit nog in een vroege ontwikkelingsfase, om deze reden heeft Pathea al een Kickstarter-campagne gepland op 24 september om extra financiering te werven. Dit stelt de ontwikkelaars in staat om grotere functies toe te voegen en de community te betrekken bij het ontwerp van de game.
De game wordt ontwikkeld voor Xbox Series X|S, een concrete releasedatum is vooralsnog niet bekend gemaakt.