Zelf content maken op je Xbox One. Het modden van games is iets wat veel pc-gamers al kennen. Iets voor de Xbox One misschien?

De geruchten gaan rond dat Microsoft druk bezig is met mod support voor de Xbox One, zeker als we naar wat vacatures in het verleden kijken die daarop betrekking hebben. Nu, via wat interne documenten, krijgen we een beter beeld over de manier waarop men de Xbox One in een platform voor mods wil omtoveren. Ook richting ontwikkelaars die mods in hun game willen toelaten.

Mocht je niet helemaal weten wat mods zijn, meestal zijn het bijvoorbeeld maps die door de community gemaakt zijn, items in een game, skins en eigenlijk alles wat de game veranderd. Dit fenomeen kennen we nu al in Skyrim, Fallout 4 en Halo 4 Forge die mods toelaten waardoor je een rij aan grafische verbeteringen en extraatjes kan toepassen.

Dr. Who meets Skyrim

Microsoft wil dat nu simpeler gaan maken door een hele nieuwe sectie in de Xbox Store te zetten, vergelijkbaar met Steam Workshop, waarin je deze mods voor allerlei games kan vinden en oppakken.

De verwachting is dat deze functie later in de zomer zal gaan komen. Dit nieuwe Xbox Community Content platform zal een nieuwe infrastructuur richting ontwikkelaar gaan worden zodat zij de mods makkelijk in hun games kunnen toepassen. Microsoft gaf als voorbeeld dat Minecraft’s Partner Program een voorbeeld is van een succesvolle toepassing van deze functie.

Ontwikkelaars kunnen zo precies aangeven wat ze voor mods in hun games willen toestaan. Zijn het alleen skins of texture updates of mogen er ook gameplay aanpassingen zoals wapens en maps worden toegepast. Er zal ruimte op je Xbox One Console worden gereserveerd voor games die deze functie krijgen zodat de mods daarop gezet kunnen worden.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties