Rare en gemuteerde monsters, een bak radioactiviteit, gestoorde Russen en andere dwazen die je naar het leven staan. Je kunt nou niet bepaald zeggen dat de metrotunnels in Metro Exodus een hele uitnodigende plek zijn. Toch kan ik me voorstellen dat er veel mensen graag in zullen duiken.
Vorig jaar dook de game ineens op tijdens de persconferentie van Microsoft op de E3 en wat zag dat er prachtig uit. Ontwikkelaar 4A Games liet ons toen weten dat de demo draaide op een pc met specs die overeenkwamen met wat de Xbox One X zou kunnen. Ook lieten ze weten dat de kracht van de X er voor zou zorgen dat ze de game er zo mooi konden maken als dat ze wilden. Die uitspraak lijken ze waar te gaan maken.
Volgens een insider mikt 4A Games op 4K en HDR ondersteuning. Daarnaast moeten er verbeterde physics rendering, full face caption in de cutscenes, verbeterde belichting en meer in de game komen te zitten.
Groter dan ooit
Naast het feit dat deze game er waarschijnlijk prachtig uit gaat zien, wordt hij ook groter dan zijn voorgangers. Reddit-gebruiker ‘Doit4TehLulz’ weet het zeker. De game krijgt meer vijanden en elk gebied zal unieke vijanden bevatten. Om die vijanden te bestrijden krijg je de beschikking over bergen wapens waar je tot wel 5 attachments op kunt zetten en die je kunt holsteren om NPC’s geen schrik aan te jagen.
Ook weet hij ons te vertellen dat de game grotere open gebieden krijgt. Waar het grootste open gebied in Metro: Last Light ongeveer 111 x 200 meter was, wordt het grootste gebied in Exodus 2000 x 2000 meter. Dat is een flink stukje groter. Verder zullen er diverse sidequests in de game zitten, een moreel kompas en ook het stealth-gedeelte krijgt een oppoetsbeurt.
Hoe deze ‘Doit4TehLulz’ dit allemaal weet is echter onbekend en er is ook nog niks bevestigd door de uitgever, dus hou de zoutvaatjes nog maar even paraat. Aan de andere kant, het klinkt ook allemaal niet heel onlogisch. We wachten voorlopig nog maar even af. Ik heb in elk geval al wel heel veel zin in deze game. Jullie ook?