Makers Detroit: Become Human gaan ook games voor Xbox bouwen

Als je alleen op je Xbox speelt zegt Quantic Dream je waarschijnlijk niet zoveel. Maar voor de PS spelers onder ons zijn hun games heel bekend. Gaat dit nu veranderen?

Al 12 jaar lang maakt Quantic Dream games exclusief voor de PlayStation. Hun laatste aanwinst, Detroit: Become Human, kan je gerust een meesterwerk noemen. Een van die games waarvoor je speciaal een console van de concurrent zou aanschaffen.

Het bedrijf specialiseert zich vooral in verhalende games. Eerder brachten zij al de veelgeprezen Heavy Rain en Beyond Two Souls uit. En nu dus Detroit: Become Human die het verhaal vertelt van een maatschappij waarin menselijke robots de moderne slaven zijn. Als bij enkelen van hen het besef komt dat de mens hen voor hun bizarste wensen misbruikt, komen ze in opstand.

Gisteren maakte Quantic Dream bekend dat zij samen gingen werken met NetEase Games uit China. Dat betekent ook dat ze zich breder gaan oriënteren en niet meer alleen voor Sony gaan werken. Dat is echt goed nieuws want een studio die goede verhalen maakt, daarvan kunnen we bij Xbox er wel een paar van gebruiken.

Quantic Dream bestaat zo’n 22 jaar en zit in Parijs. Ze zullen onafhankelijk blijven werken en dat is bij deze studio belangrijk. De games die zij bouwen laten zeer realistische gezichten zien. Hun motion capture is ongelofelijk goed te noemen.

https://youtu.be/10vHHje9W1k

Dit zei CEO David Cage over de volgende projecten:

Het is nog te vroeg om iets over onze komende projecten te vertellen. We werken aan onze volgende engine die cross-platform zal gaan zijn en nog indrukwekkender zal zijn dan wat we al eerder hebben laten zien. We blijven aan ambitieuze en originele projecten werken en blijven aan het genre bouwen waarin we de pioniers waren. Maar we bekijken ook nieuwe gebieden.

Op de vraag of zij op Sony gefocust blijven zegt Guillaume de Fondaumière het volgende:

We blijven met PlayStation, het platform dat we liefhebben en goed kennen, werken. Maar we gaan ook andere platformen overwegen omdat we onze creaties aan zoveel mogelijk gamers willen laten zien, ongeacht op welk platform zij gamen. Dit is een verandering voor ons na 12 jaar exclusief voor PlayStation gebouwd te hebben. Maar we hebben ook engines voor de pc, Dreamcast, Xbox, PS2, PS3, PS4 en PS4 Pro gemaakt. Dus we zijn ervan overtuigd dat we naadloos kunnen overstappen terwijl we de hoge kwaliteit die we voor onze games eisen, kunnen handhaven.

Abonneer
Abonneren op
1 Reactie
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Syff89
Syff89
5 jaren geleden

Goed nieuws!