Er is nieuwe info vrij gekomen over de nieuwe Mad Max game die eraan gaat komen. Hoe gaat onze gekke Max er uitzien en hoe speelt het?
In een interview met Avalanche liet Alvar Johnson het één en ander weten over het spel en de Avalanche Engine. Hij legt hierin de grafische mogelijkheden van de Avalanche Engine uit. De Avalanche Engine wordt al in verschillende games gebruikt en heeft vanaf het begin steeds meer nieuwe onderdelen gekregen. De engine is gemaakt en geoptimaliseerd om in een open wereld game te functioneren waarin het zowel een dynamisch tijdsverloop als het dynamisch veranderen van het weer, waaronder een aantal grote zandstormen, laat zien.
Mad Max vindt plaats in The Wasteland, een grote lege vlakte. Om wat meer diepte aan dit nogal vlakke terrein te geven heeft men het zogenaamde parallax occlusion mapping toegepast. Deze techniek zorgt dat er diepte, dmv schaduwwerking, aangebracht wordt op een vlak gebied. Zo krijg je bijvoorbeeld opgedroogd klei waarin in de scheuren, schaduw verwerkt wordt. Zo krijg je toch een diepte werking.
Het gebied heeft geen vegetatie of water dus het de grafische shaders beperkt zich tot zand, verf, bloed en chrome. Er zijn een aantal zeer getalenteerde lighting en effect artists aangetrokken die zorgen voor de licht projecties en de dynamische schaduwen evenals vuur, stof en puin.
Gekke Max komt 4 september uit en er zal ongetwijfeld op de E3 nog het één en ander gemeld gaan worden. Niet gek toch?