Overkill, de Zweedse ontwikkelaar, heeft het het afgelopen jaar behoorlijk zwaar gehad. Na de release van Payday 2 in 2015 bleek de console versie niet optimaal te werken. Ruim een jaar later hebben ze eindelijk de lang beloofde update uitgebracht.
Bakken met kritiek
We beginnen met een terugblik naar de release van Payday 2. De game was in 2013 al uitgebracht voor de Xbox 360, pc en PS3. Twee jaar later wilden ze de game ook uitbrengen voor de Xbox One en PS4, zo gezegd zo gedaan. In juni 2015 was de game daar, maar de nieuwe console versies hadden behoorlijk wat problemen.Ā Terwijl Overkill updates bleef uitgeven voor de pc, bleven de console spelers behoorlijk achter. Er was een behoorlijke stroom aan klachten van de spelers, de game werkte niet fatsoenlijk en ze wilden dat dit werd opgelost.
In februari 2016 werd er beloofd dat ze heel snel bekend zou maken wanneer de updates voor de consoles zouden volgen. Dit betekent dat ze de spelers al 8 maanden hebben achter gelaten met een game die niet fatsoenlijk werkte. Inmiddels is het al september en is de update nu net 1 dag live gegaan.Ā Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat de spelers dit ook niet kunnen waarderen.
Na 15 maanden kunnen de spelers aan de slag
Na heel wat klachten en vragen van de spelers is de update eindelijk daar. De Xbox One spelers kunnen vanaf vandaag al aan de slag. De PS4 spelers moeten nog even geduld hebben. De update is inmiddels ingeleverd bij Sony, dus Overkill verwacht dat de update voor de PS4 volgende week online zal komen.
Op Reddit werd er al uitgebreid gesproken over de veel beloofde update. Bij het nieuws dat de update er dan eindelijk is komen ook de meest sarcastische reacties langs. Veel spelers zijn blij met de ”snelle update” en het feit dat Overkill zo veel over heeft voor hun console spelers.
Je zou denken dat ze er bij Overkill alles aan hebben gedaan om de update perfect te maken. Helaas zijn er nog steeds een aantal zaken die niet helemaal werken, of die waarschijnlijk niet horen te gebeuren.
Designer heeft schijt aan commentaar
Melanie Schneider, level designer bij Overkill, liet in het verleden al merken vaak schijt te hebben aan commentaar op Twitter. Kijk maar mee.
@overkill_ilija @almirlisto is this really how it goes down? I’ll be returning my copy of Payday 2. #suchhope pic.twitter.com/AW92WzUfSP
ā Tyler R Macfarlane (@PergerBoy) 6 september 2014
@almirlisto want to explain us this? @overkill_ilija pic.twitter.com/30TzYd6YkK
ā Tyler R Macfarlane (@PergerBoy) 6 september 2014
Zoals je ziet zijn ze er dus nog lang niet bij Overkill. Ze zijn inmiddels wel goed op weg. Hopelijk komen er nog meer updates om zo alle fouten in de game te herstellen.Ā Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de volgende patch er is, veel langer dan de vorige keer kan het waarschijnlijk niet meer worden.