Avalanche Studios heeft met Just Cause 3 weer een lekkere run, gun and destroy game afgeleverd. Echter is er iets mis met de game…
In de video hierboven kan je zien hoe tijdens een speelsessie de framerate op sommige momenten inkakt tot wel 20 frames per seconde. In de video zie je onder andere een brug opgeblazen worden door een sloot aan C4 waarbij de rekenkracht tot de max gepushed wordt wat in het ergste geval resulteert in actie op 20 beelden per seconden. Daar bovenop komt er ook wat “tearing” bij kijken vanwege een v-sync techniek wat niet goed is uitgewerkt. Het is niet alleen maar kommer en kwel, want gemiddeld draait de game op 30fps op de Xbox One.Toch zal dit me er niet van weerhouden om de game uitgebreid te checken. Ik vind de Just Cause series gewoon erg tof, de over-the-top actie en het skydiven is gewoon erg vet. Wel vind ik dat games die vandaag de dag verschijnen, zeker games als Just Cause, gewoon 60 frames per seconde moeten doen. Als je framedrops krijgt van 20fps kijk ik weer graag vooruit naar het moment dat DirectX 12 in beeld komt. Ik ben zeer benieuwd hoe Avalanche Studios dit nu zal oplossen en of het überhaupt mogelijk is. Heb je de game ook? Laat in de comments weten hoe hoog jouw beste basejump is in Just Cause 3. En oh ja, pics or it didn’t happen.
Moet eerst wat verder komen denk ik in de game. Maar vindt de game geweldig ☺