EA gaf enige tijd geleden aan dat ze een soort GTA of Assassin’s Creed willen maken. CFO Blak Jorgenson geeft aan dat zo’n titel al in de maak is. Als klap op de vuurpijl heeft Jade Raymond (de lieftallige dame en mastermind van Assassin’s Creed 1) aangegeven dat zij EA gaat helpen om zo’n soort game te maken.

Jorgenson gaf bij het UBS Global Technology Convention aan dat ze nog nooit iets hadden gemaakt in het actiegenre, refererend naar spellen als GTA, waar je een open wereld met singleplayer en multiplayer componenten hebt. Jade Raymond werkt nu dus bij EA om zo’n game te realiseren, maar wat vinden we hiervan?

GTA met vijfduizend DLC pakketten

Je kan er op wachten, maar als je tegen mij zegt dat EA een soort GTA of Assassin’s Creed wilt gaan maken, dan denk ik gelijk aan zo’n DLC plan als bij Battlefield. Dan koop je al een Season Pass voordat de game uitkomt terwijl je nog niet eens exact weet wat je krijgt. Vervolgens halen ze content uit de game en kondigen ze het een maand later aan als ‘gratis DLC’ om het publiek voor zich te winnen. Uiteraard zal de launch van zo’n game heel kut gaan en zit het net als met vele Ubisoft titels nog vol bugs, want ja, aandeelhouders moeten wel resultaten zien in een fiscaal jaar, dus fuck de status van de game, releasen die hap!

DLC

Ik wilde eigenlijk nog Assassin’s Creed gebruiken als voorbeeld voor DLC, maar Ubisoft weet al precies hoe dat moet, dus het zal niet veel verschillen. Maar wat als ze nou voor de verandering een goede game uitbrengen?

GTA meets Assassin’s Creed?

Ik zal eerlijk zijn, op het moment dat een Shadow of Mordor het systeem van klimmen van Assassin’s Creed jat en het gevechtssysteem van Batman, dan vind ik dat niet erg. Als het werkt, dan werkt het. Dus als zij het open wereld principe en de vrijheden van GTA jatten, plus het systeem van Assassin’s Creed, be my guest (zonder Ubisoft torens enzo, we hoeven niet de map te ontdekken en nutteloze activiteiten te doen, please). Ik denk eigenlijk gelijk aan een Watch_Dogs, maar dan hopelijk met een beter verhaal en minder Ubisoft praktijken zoals beschreven in de vorige zin. Misschien kan het deel van Assassin’s Creed zorgen voor meer stealth bij de nieuwe game en GTA de vrijheden die daar bij komen. Huur een goed team aan scriptschrijvers en bedenk een leuk verhaal, dan kom je al heel ver.

Ergens heb ik volle vertrouwen in Jade Raymond, zij heeft immers Assassin’s Creed 1 geproduceerd, maar ik ben tegelijkertijd ook bang voor de DLC praktijken van EA en de druk waar Jade mee werkt als zo’n game op tijd af moet zijn.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties