Allemachtig, weer The Division? Blijft dat zo? Een beetje wel want langzaam maar zeker druppelen er steeds meer bijzonderheden binnen. Nu gaan we het hebben over de grafische instellingen.
De game is een prachtige dommekracht die bijvoorbeeld mist laat zien zoals dat nog niet eerder op een Xbox One is getoond. Maar voordat je begint, is het misschien leuk om de opties in het Visuals menu eens te bekijken want daarmee kan je de beeldkwaliteit een stuk verbeteren door het bijstellen van twee settings in het bijzonder: chromatic aberration en sharpen image.
Chromatic aberration
Het eerste is een aan/uit optie. Chromatic aberration is een post-process effect die standaard aan staat in de beta. Dit filter imiteert de eigenschappen van een cameralens waardoor hoog-contrast punten in beeld worden verdeeld in een rood, groen en blauw deel. Het resulteert in de wat vervallen kleur die de sfeer aangeeft waar The Division voor gekozen heeft maar die misschien niet door iedereen mooi gevonden wordt. Mocht je dit effect niks vinden, dan kan je het dus uitzetten. Maar of je het nu aan of uit zet, voor de frame-rates maakt het niet uit, alleen voor de kwaliteit van het beeld.
Sharpen image
Wat wel een aanzienlijk effect laat zien is de ‘sharpen image’ functie. Dit is een schuifknop waarmee je de kracht van het anti-aliasing kan aanpassen. Als je het bijvoorbeeld naar zo’n 75 schuift, dan zie je een horizon die duidelijk meer helderheid heeft terwijl je door winterse straten van New York door rent. Het verlicht de achterblijvende blur maar er zit wel een addertje onder het gras. Als je richting de 100% komt dan zal er een wit halo effect langs bepaalde randen ontstaan.
Het is zeer uitzonderlijk dat een consolegame nu ook dit soort grafische aanpassingen in een menu heeft zitten, iets wat voor pc bezitters de normaalste zaak van de wereld is. Hopelijk gaan meer game-ontwikkelaars dit toepassen.