De onthulling van de Halo Infinite liet bij velen een nare nasmaak achter. Niet alleen waren de graphics zwaar underwhelming, maar we wisten eigenlijk nog steeds niet veel over de game. Er komen nu wel steeds meer stukjes informatie naar buiten over de structuur van de campaign.
In een interview met Destructoid laat Associate Creative Director Paul Crocker iets meer los over de structuur van de wereld in Halo Infinite. Er gingen al veel geruchten rondom het open wereld aspect van de nieuwe Halo, maar Crocker laat weten dat dit een gedeeltelijk open wereld zal zijn waarbij de speler nieuwe gebieden ontgrendelt. Denk bijvoorbeeld aan de oude opzet van GTA3 waar je eerst de missies van Portland moest doen alvorens je naar het tweede gedeelte kon, Staunton Island. Het verhaal in Halo Infinite brengt je dus steeds naar nieuwe gebieden en vanaf daar kan je wel makkelijk terug naar de gebieden waar je bent gestart. Waarom zou je terug gaan? De ontwikkelaars bij 343 Industries laten weten dat er upgrades en nieuwe armor liggen.
Hoewel het niet volledig open wereld is vanaf de start en er nog best onduidelijkheid heerst over de nieuwe Halo qua opzet, is nog steeds best tof dat de serie nu iets compleet anders doet. Hiervoor waren we levels gewend en hoofdstukken. Nu gaan we op een organische manier door de wereld heen waar je kan gaan en staan waar je wilt. Maar zoals ik al eerder in de podcast opmerkte is het maken van een open wereld geen kleine opdracht. Hopelijk krijgt 343 Industries het voor elkaar om boeiende extra missies en gameplay te bieden aan de spelers en niet alleen maar de keuze in welke volgorde je AA kanonnen kapot maakt. Het is de eerste keer dat de franchise deze kant op gaat. Dat brengt voor ons de spanning wat Halo Infinite wordt en voor de ontwikkelaars de spanning om aan de eisen te voldoen van de spelers die hele overtuigende open wereld games voorgeschoteld hebben gekregen de afgelopen jaren.
Wat vinden jullie? Zijn jullie nog hyped voor Halo Infinite of heeft de trailer het vertrouwen in de game een beetje beschadigd?
Ik heb zin in halo, ziet er tof uit! Mn onderbuik gevoel is echter dat de base game een 7,5je gaat worden, en dat de jarenlange support t uiteindelijk een legendarische titel gaat maken.
Interessant onderbuik gevoel. Dus jij denkt dat zij bijv. veel meer energie stoppen in het multiplayer gedeelte wat dan misschien half MMO-achtig gaat worden? Ben heel benieuwd wat ze daar van maken. Dit zou zomaar eens de minst indrukwekkende Halo kunnen worden qua singleplayer of misschien zit ik er zo meteen hopelijk heel erg naast!