Xbox insider Brad Sams, redacteur voor de website Thurrott, komt met twee geruchten over designkeuzes die 343 Industries maakt voor Halo Infinite.
Halo Infinite zal waarschijnlijk de launchtitel worden voor de Xbox Lockhart en Anaconda eind 2020. Eigenlijk is er nog maar weinig bekend over de game, persoonlijk smul ik van elk nieuwtje, hoe klein ook. De beelden van de teaser die we op de E3 2018 zagen duiden er op dat 343 Industries een nieuwe toon aanslaat met Halo Infinite. Aaron Greenberg, marketing manager bij Microsoft, bevestigde eerder al dat 343 met hun nieuw ontwikkelde Slipspace engine doelbewust een nieuwe richting inslaat.
De geruchten waar Brad Sams nu mee komt geven een indruk van wat we ons bij een nieuwe richting moeten voorstellen. Volgens Brad zou Halo Infinite meer RPG elementen bevatten dan eerdere Halo games. De keuze uit verschillende vaardigheden? Loot? Echte details bij Brads gerucht zijn er niet, behalve dat het verloop van het verhaal beïnvloed wordt door de keuzes die je als speler maakt.
Het Halo universum is met de games, boeken en video’s behoorlijk rijk en uitgediept, een grotere focus op verhaalvertelling klinkt mij goed in de oren. Wat jij? En van welke RPG elementen verwacht jij dat ze hun intrede doen? Het onderhouden en het kunnen aanpassen van je wapens als in Metro Exodus bijvoorbeeld?