Volgens mij zijn jullie mij nou onderhand wel zat met mijn gezeur over Halo 5 lokale co-op. Terecht, maar het ligt nogal dicht bij mijn hart. Dus nog even een nieuwtje.

Het schijnt dus dat de lokale co-op van Halo 5 enkel online is omdat ze de 60fps willen halen tijdens gameplay. Frank O’Connor heeft het volgende op NeoGAF geschreven:

‘Ja het is jammer dat 60fps voorrang moest krijgen hierin. Het is niet zomaar, onze hele simulatie is gebouwd op die framerate’.

Het schijnt verder nog dat er dus wel een local multiplayer is voor twee spelers (deathmatch?) maar niet voor campaign. Vaag allemaal.

Dit vind ik jammer. Ik ben zo’n speler die het helemaal niet erg vind dat een spel op 30fps loopt. Waarom doen ze het niet zoals Mario Kart 8? Daar gaat 60fps ook gewoon naar 30fps als er met meer dan 2 spelers wordt gespeeld. Toch prima? Ze zeggen dat de hele simulatie op 60fps is gebouwd. What the fuck betekent dat überhaupt? Diezelfde simulatie kan je toch ook lekker op 30fps doen als je met twee man speelt? Of moet een vijand op een bepaalde vloeiende manier neervallen om het level door te kunnen? Nee!

Zoals ik al zei, het zou mij niks verbazen als het een grote PR stunt is want ook ik heb er al drie berichten aan gewijd. Hun redenen slaan gewoon helemaal nergens op. Het is echt dramatisch dat couch co-op aan het sterven is. Games als The Borderlands Collection hebben het als speciale feature. Maar dat zoiets een speciale feature wordt tegenwoordig, is een ontwikkeling die mij tegenstaat.

Nog even een screenshot van Master Chief om dit hele bericht niet geheel beteuterd af te sluiten.

8468.h5-guardians-render-the-master-chief.jpg-610x0

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties