In een interview met Eurogamer Duitsland liet lead quest designer van The Witcher 3: Wild Hunt, Mateusz Tomaszkiewic weten wat hijzelf van andere RPG’s vindt. Zo liet de beste man weten zeer te spreken te zijn over games zoals Gothic, Fallout: New Vegas en Dragon Age: Inquisition. Hoe leuk hij de nieuwste Dragon Age ook vond, was hij minder te spreken over de hoeveelheid aan fetch quests:
For my taste, it could do with less fetch quests, but it’s still a good game. Ultimately, it increases the diversity, which can never be wrong with role-playing games.
Aangezien hij de lead quest designer van The Witcher 3: Wild Hunt is, kunnen we hieruit misschien opmaken dat we dit soort quests niet hoeven te verwachten in de game. The Witcher en The Witcher 2: Assasins of Kings hadden geen fetch quests, maar het grote verschil is dan ook dat dit geen open-world games waren. The Witcher 3: Wild Hunt zal echter een wereld kennen vergelijkbaar met Skyrim qua vrijheid die 20% groter is dan de game en 35x zo groot als The Witcher 2. The Witcher 3: Wild Hunt komt uit op 19 mei 2015 in Nederland op de Xbox One.
Ik ben erg benieuwd naar deze game. Ben ook benieuwd of de protagonist zich staande weet te houden in een open world RPG die 35x groter is dan deel 2? Het is namelijk een wereld van verschil of je nu een verhalende liniare game speelt of deels zelf creerend verhaal alla open wereld.
Daar heb je absoluut gelijk in. CD Projekt RED weet goed hoe zij een lineaire RPG moeten maken, maar een open world RPG is een heel ander verhaal. Als het de ontwikkelaar echter lukt om dit voor elkaar te krijgen, zonder de toevoeging van al teveel fetch quets, dan hebben we echt iets moois om naar uit te kijken. Persoonlijk vind ik Geralt een zeer sterk personage en over het verhaal twijfel ik ook niet echt. Wel moet ik ervoor zorgen dat ik tegen de tijd van release klaar ben met Dragon Age: Inquisition, haha!
Succes!!!