Gamescom: Call of Cthulhu

Wij mochten een presentatie bijwonen van de game Call of Cthulhu en die was best bijzonder.

Call of Cthulhu wordt gemaakt door de Franse Cyanide Studios en deze kennen we weer van Styx. In de game onderzoek je de moord op een kunstenaar. Je betreedt een wereld die mij direct aan Dishonored deed denken. Donker, grauw, een 19e eeuw sfeer en een nogal onbestemd gevoel. In de missie die wij gezien hebben, komt de onderzoeker aan in een vissersplaats. In vroegere dagen was het de basis van de walvissenjacht maar dat is lang geleden, of toch niet? Je gaat gesprekken aan en het bijzondere in de game is dat er niet een lineaire weg is naar het einde. Elke weg die je inslaat zorgt voor nieuwe aanwijzingen en dat sijpelt weer door in de gesprekken.

Zo onderzoek je een kantoor en vind daar verdachte papieren. Als je later de havenmeester vragen gaat stellen, zijn er vragen bij die betrekking hebben op datgene wat je daar ontdekt hebt. Die vragen zijn alleen unlocked omdat die ontdekking is gedaan. Maar vragen naar de papieren betekent weer dat ze te weten komen dat je aan het snuffelen bent geweest en dat zou weleens effect kunnen hebben op de rest van het verhaal.

Vechten speelt in de game een ondergeschikte rol, je bent echt een onderzoeker en gaat sluipend en vragend door deze wereld heen. Wij hadden het voorrecht om de Lead Level designer wat vragen te mogen stellen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties