Ontwikkelaar Sledgehammer Games gaat de 2017 editie van Call of Duty maken, dit is op zich geen groot nieuws. Wat wel enigszins apart is, is de vacature omschrijving voor een VFX ontwerper.
We hoorden het een tijdje geleden van Activision, Call of Duty krijgt 3 ontwikkelaars waardoor er langer aan de games gewerkt kan worden. De vorige editie, Call of Duty: Black Ops 3 was door Treyarch gemaakt. De aankomende wordt door Infinity Ward, of wat daar van over is, gemaakt. Sledgehammer maakt de daarop volgende versie, die we even CoD 2017 noemen voor het gemak. Ongetwijfeld is de game al een tijdje in ontwikkeling, de laatste Call of Duty die Sledgehammer maakte stamt alweer uit 2014. Net als de andere recente Call of Duty titels was de setting futuristisch en niet erg realistisch te noemen. Iets waar ik persoonlijk nogal een afkeer voor heb, ik houd meer van een realistische setting in de moderne tijd. Gelukkig lijkt CoD 2017 in ieder geval weer naar de realistische kant te neigen als we naar de vacatureomschrijving kijken.
The VFX team at Sledgehammer Games is looking for an experienced and passionate Senior VFX artist to join our AAA team. Â In this position, the artist will work closely with the Lead VFX Artist, Art Director, Technical Art Director, Lighting and Design team to create the most exceptional real-time effects with a focus on hyper realism for our next Call of Duty game.
Hyperrealistisch zelfs volgens de vacature. Nu is het net wat je verstaat onder hyperrealisme. Call of Duty: Black Ops 3 werd geloof ik ook als “realistisch” omschreven door Vonderhaar, dus ja. Het zegt nog niet echt heel erg veel over de setting. Realisme kan blijkbaar prima samen met jetpacks en andere futuristische sci-fi meuk. Van mij mag het weer lekker terug naar het heden met Call of Duty. De modern Warfare series vond ik altijd het leukst om te spelen. Nog verder terug in de tijd is ook prima hoor, jaren ’80 of Tweede Wereldoorlog is ook goed. We gaan het zien, over een dik jaar komen de ‘leaks’ wel weer op het internet.