Research, research, research, maar komt daar ook iets uit? Als je goed naar de signalen en de onderzoeken van Microsoft kijkt, kan je misschien al wel een beetje in de toekomst kijken. Hier mijn visie op de Kinect en de toepassing van de Kinect op de HoloLens. Dit baseer ik op een onderzoek van Microsoft naar handherkenning. 

De Kinect zorgt ervoor dat de kennis van Microsoft over motion-sensing systemen wordt vergroot. Terwijl de kennis op dit gebied al erg groot is, is er op het gebied van handherkenning nog wel het één en ander te winnen. Microsoft heeft nu een onderzoek gestart die Handpose heet. De real-time gelede hand tracker  waarop dit onderzoek is gericht kan complexe handposities herkennen met gebruik van een simpele diepte-camera ‘zoals de Kinect’.

Het doel van dit project is het onderzoeken van nieuwe mogelijkheden tussen computer en mens. Het programma dat wordt gebruikt, herkent het grote aantal aan verschillende posities van de hand, een ledemaat die uitermate ingewikkeld in elkaar zit. Het is veel lastiger om de subtiele bewegingen van een hand te herkennen in vergelijking met bijvoorbeeld een totaal lichaam. Dit komt door de subtiele, complexe bewegingen van de hand/vingers. Het is zelfs in staat om deze bewegingen te herkennen wanneer de camera wordt verplaatst naar andere posities en ook als de camera trilt of beweegt blijft het herkennen goed functioneren.

Kinect samen met HoloLens?

Ikzelf denk dat, zoals ik al eerder heb gezegd in een stuk over de HoloLens, de ‘handherkenning’ zal worden gebruikt in combinatie met de HoloLens. Zoals je in het bovenstaande filmpje ziet, zijn ze op een gegeven moment een bal in een koker aan het doen. Tijdens de introductie van de HoloLens zagen wij in de filmpjes een man die een raket voor zijn kind ontwierp. Om dit te laten werken moeten de bewegingen van zijn handen gezien worden door het systeem wat de HoloLens aanstuurt. Dit moet wel haast deze techniek zijn. Daarin heb je op dit moment twee keuzes, een camera in de HoloLens of gebruik maken van de Kinect.

kinect

 

 

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties