For Honor is voor een groot deel nog een mysterie. Op de trailer na, is er weinig bekend. Jason Vandenberghe, één van de developers, laat in dit interview met OSP iets meer weten over de achtergronden van deze game.
For Honor draait om drie types historische strijders: Ridders, Vikingen en Samoerai. Het kiezen van deze strijders door gamers zal vooral op basis van persoonlijke ideeën gebeuren. Zo staan ridders, the Legion, voor normen en waarden en het verdedigen van huis en haard, vikingen, the Warborn, voor vrijheid en vrijgevochten zijn, samoerai, the Chosen genaamd in de game, voor skills en een expert in gevechtstechnieken zijn. De game krijgt sowieso een complete singleplayer campaign. Hoe dit eruit gaat zien, is nog onbekend. Het zal de drie soorten strijders tezamen moeten brengen, wat historisch gezien toch wat vreemd is omdat samoerai en ridders elkaar nooit hebben ontmoet.
Elke factie, Warborn, Chosen en Legion, heeft verschillende klassen. Op de beelden zie je bijvoorbeeld een warden, een ridder met een longsword. Zo heeft elk strijdertype, andere klassen met eigen vechtstijlen. Je kiest uit elke facties, één held die je gaat besturen en ontwikkelen. Ridders zullen een soort tank-klasse zijn met een focus op defense, vikingen zullen agressiever zijn en meer risico nemen, samoerai zullen meer op snelheid en op dodelijke aanvallen gericht zijn. Maar ook daar zullen variaties in mogelijk zijn. De game zal een aantal maps gaan krijgen en in de gameplay kan je een aantal perks die je kan verdienen zoals een catapult aanval. Er is nog weinig bekend over de game omdat het nog in het beginstadium is en veel nog niet vaststaat.