Ik zit er al met smart op te wachten. Flight Simulator op de Xbox One. De nieuwe trailer al gezien?
De game of beter gezegd, simulator zal een berg aan data gaan bevatten. We hadden al eerder bericht dat het om wel twee petabytes aan gegevens zal gaan. Om al die data te genereren gaat Flight Simulator gebruik maken van de cloud.
Het namaken van de echte wereld is best een klus. De basis zal door Microsofts eigen Bing Maps geleverd gaan worden. Naast de data van alle terreinen die je overvliegt, gaat men ook meteorologische bestanden gebruiken om real-time weer te genereren.
Ook zal al het andere luchtverkeer worden opgenomen om zo een zo echt mogelijke ervaring te bieden. Nadat dit alles door de Azure rekenmachine is gegaan moet het resultaat een zo precies en gedetailleerd mogelijke weergave van de echte wereld gaan opleveren. Deze details geven de mogelijkheid om met VFR oftewel visual flight rules te gaan navigeren. Op het oog vliegen dus. De magie komt tot leven door het combineren van Microsoft’s internal Flight Simulator en Asobo Studio, die recent aan A Plague Tale: Innocence hebben gewerkt.
Dit alles kwam naar buiten tijdens een Flight Simulator event op Renton Municipal Airport net buiten Seattle.