Enkele ‘geheimen’ over Enotria: The Last Song uit de doeken gedaan

In een nieuwe dev diary wordt een kijkje in de keuken gegeven bij de ontwikkelaars van Enotria: The Last Song.

Bovenstaande video begint met een introductie van het ontwikkelingsteam achter het spel. Ze delen hun passie voor het creëren een soulslike actie-rpg en leggen uit hoe zij zich hebben laten inspireren door Italiaanse folklore en landschappen. Vervolgens gaan ze dieper in op de personages in het spel. Elk personage heeft een eigen achtergrondverhaal en unieke vaardigheden. De ontwikkelaars bespreken hoe ze onderzoek hebben gedaan naar historische en mythologische figuren om authentieke personages te creëren.

In het interview gaan de ontwikkelaars ook in op de technische kant van gamesontwikkeling. Zo bespreken zij dat motion capture een grote rol heeft gespeeld bij het animeren van de personages. De ontwikkelaars delen hun ervaringen met het vastleggen van realistische bewegingen en hoe dit bijdraagt aan de immersie van het spel. In een eerder gepubliceerde video zagen we ook al beelden van de gameplay voorbij komen:

Tot slot benadrukken de ontwikkelaars het belang van balans tussen gameplay en verhaal. “Enotria: The Last Song” is een souls-like actie-RPG, dus het streven is om het gevechtssysteem uitdagend en bevredigend te laten zijn. Ze willen spelers een ‘diepgaande ervaring bieden die zowel emotioneel als technisch boeiend is’.

Enotria: The Last Song verschijnt op 19 september 2024 op de Xbox Series X|S.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties