In een nieuw interview geeft FromSoftware director Hidetaka Miyazaki uitleg over het progressiesysteem in Elden Ring: Shadow of the Erdtree.

De langverwachte DLC voor Elden Ring, zal een nieuw progressiesysteem introduceren dat lijkt op dat van Sekiro: Shadows Die Twice, een andere game van FromSoftware. Dat heeft regisseur Hidetaka Miyazaki onthuld in een interview met Famitsu.

Volgens Miyazaki zal de DLC, die op 21 juni uitkomt, een aparte “aanvals kracht” statistiek hebben die alleen geldt voor het nieuwe gebied. Deze statistiek bepaalt hoeveel schade je kunt aanrichten bovenop je normale rune-gebaseerde niveau. Miyazaki zei dat dit systeem is toegevoegd om de vrijheid en uitdaging te behouden die je had in de basis game, waar je kon verkennen en niveau kon stijgen voordat je de bazen confronteerde. Met andere woorden, spelers moeten zich er op voorbereiden weer als een echte tarnished de game te starten!

Het nieuwe progressiesysteem betekent ook dat spelers niets zomaar overpowered door de DLC heen kunnen lopen met een maximaal niveau personage. Spelers zullen de nieuwe specifieke aanvalskrachten moeten verhogen om een kans te maken tegen de nieuwe bazen, ‘waarvan sommigen net zo moeilijk zullen zijn als Malenia’, laat Miyazaki weten. En als het systeem echt op Sekiro lijkt, zul je waarschijnlijk de middelen om je aanvals kracht te verhogen krijgen van de bazen die je kunt verslaan.

Verder laat Miyazaki weten dat de DLC geen invloed zal hebben op het hoofdverhaal. Alles over Shadow of the Erdtree lijkt op zichzelf te staan. Wel zal er al enige progressie gemaakt moeten zijn. Spelers zullen in ieder geval Radahn en Mohg in de main game verslagen moeten hebben, voordat zij klaar zijn om naar het nieuwe gebied af te reizen.

Afgaande op de nieuwe informatie, klinkt het nieuwe progressiesysteem mij als muziek in de oren. Eén van de dingen waar Elden Ring naar mijn mening in wist uit te blinken is de mate van vrijheid. Er zijn tientallen manieren waarop spelers Elden Ring kunnen spelen en door in de DLC daar een nieuwe progressielaag aan toe te voegen, zal hierdoor nog meer variatie en creatieve vrijheid gegeven worden.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree is vanaf 21 juni 2024 te spelen op de Xbox Series X|S.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties