We zitten er allemaal op te wachten. Toch? De nieuwe Dying Light. Maar ruim wel veel tijd in want hij is behoorlijk lang. Hebben jullie al wat vrije dagen gereserveerd?
In een interview heeft lead designer Tymon Smektala van de Poolse ontwikkelaar Techland laten weten dat de zombiegame meer dan 100 uur aan gameplay heeft. Het hoofdverhaal kan in theorie binnen 15 tot 20 uur worden voltooid.
Tijdens het interview geeft Tymon ook aan dat het team van Techland veel aandacht heeft besteed aan het onderdeel parkour. Dit was ook een belangrijk onderdeel in de vorige Dying Light game.
Hij geeft aan dat dit door twee dingen is veroorzaakt. Als eerste is er een nieuwe technologie. De game is in een nieuwe engine gebouwd, de C Engine. Deze engine heeft men voor games zoals deze gemaakt. Maar ook omdat zij in de oude vorm veel beperkingen zagen op het gebied van de parkour-bewegingen.
Het doel was om het parkour-gedeelte veel meer ‘spel’ te laten zijn. In de eerste game was het meer een manier, een gereedschap om je door de wereld te bewegen geeft Tymon aan. Net zoals het paard in The Witcher, zeg maar. Ze wilden er toch meer een skill van maken zodat spelers hun kunsten zouden kunnen laten zien. Daarom hebben ze er meer moves in gezet en is de stad ook zo opgebouwd dat je er snel en effectief doorheen kan knallen.
Dit is trouwens zo makkelijk mogelijk gemaakt. Je kan door de stad heen schieten met het gebruik van een knop. De parkour-knop voor springen en vastpakken. Daarnaast zijn er veel nieuwe moves die je nog sneller laten gaan als je ze eenmaal onder de knie hebt.
Dying Light 2, het vervolg op het alweer in 2015 verschenen Dying Light, wordt naar verwachting in het voorjaar van 2020 uitgebracht. In een later stadium zal het spel ook op de volgende generatie consoles verschijnen.