Het is maar goed dat ik nog niet stevig had ontbeten, want tijdens de stream van Bethesda begon het gelijk goed! De nieuwe Doom! GORE GORE GORE FTW (for the win) luidde door mijn speakers toen ik met Sander zat te streamen. Ongekende gore en lekker ouderwets qua gameplay!Â
Als je terug gaat naar de jaren ’90 en je beeld je in hoe Doom er uit zou moeten zien in 2015, dan had je waarschijnlijk de beelden moeten hebben van de nieuwe Doom gameplay trailer. Het is precies zoals je hoopt. Dikke shotguns, een kettingzaag, health power-ups, projectielen, geen regenererende health, makkelijk schakelen van wapens etc.
Het stukje dat tijdens de conferentie werd laten zien moet gameplay voorstellen en dat is het ook wel. Ik heb het gevoel dat scripted is en dat alles net te vloeiend verloopt. Ik verwacht dus dat je niet zo gedetailleerd dingen kan oppakken enzo. Desalniettemin heb ik kneiterhard genoten van de beelden! Het is smerig, het is bloederig, het is snel, vol met demonen, grote wapens en gewoon keihard met alles! Zo moet Doom anno 2015 ook gewoon zijn! Wat is het verhaal? Geen flauw ideeën en het zal mij een beetje aan mijn derrière oxideren. Je zit weer op Mars in UAC faciliteiten, demonen spawnen voor je neus en je hebt een wapen, veel plezier!
Doom heeft ook multiplayer in de vorm van deathmatches en wave-achtige co-op (Gears of War-stijl). Wat helemaal verrassend was, Doom Snapmap. Dat is modificatie gereedschap in het spel zelf. Zo kunnen spelers hun eigen levels maken en hun eigen game modes creëren. Dit juich ik toe want er zitten echt een paar geniale gasten in de community die vrijwillig hun tijd spenderen in een nieuwe mode of nieuwe levels.
De game komt als het goed is in de lente van 2016 uit.
https://www.youtube.com/watch?v=JpejIwm9Sfw