We wachten nog steeds geduldig op Cyberpunk en vragen ons af waarom er toch steeds een uitstel is. Nog zorgelijker zijn de berichten van ontbrekende elementen.

We gaan namelijk wat inhoud missen welke eerder wel in gameplay beelden te zien was. Zo zal er in de game geen dual-wielding te vinden zijn. Maar zo is er nog meer wat we gaan missen in de game en dat levert CD Projekt Red wel wat kritiek op.

Volgens Red Miles Tost van CD Projekt Red is het schrappen van elementen een onderdeel van het proces bij de ontwikkeling van een game. Tost geeft aan dat dit ook bij Witcher 3 is gebeurd.

Het schrappen van elementen is een normaal onderdeel in de ontwikkeling. Je kan dit openlijk zien in de game omdat we op verzoek van de community een 2018 demo hebben getoond. Maar denk eens goed na. De game komt twee jaar later en natuurlijk veranderen we zaken en natuurlijk hebben we ideeen die goed op papier lijkt maar die in de realiteit niet lijken te werken in de game. In de Witcher 3 hebben we ook tonnen aan delen geschrapt maar aan het einde maakte het de game alleen beter.

Het draait allemaal om het hebben van plezier in de game en de systemen daarin en we doen ons best om het een zo goed mogelijke ervaring te maken. Soms moet je, om dat te realiseren, harde beslissingen maken. Het verschil is alleen dat dit nu te zien is.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties